Кто такой мухаммадикболи садриддин

Таджикский журналист Мухаммадикболи Садриддин отвергает обвинение в мошенничестве

Кто такой мухаммадикболи садриддин. Смотреть фото Кто такой мухаммадикболи садриддин. Смотреть картинку Кто такой мухаммадикболи садриддин. Картинка про Кто такой мухаммадикболи садриддин. Фото Кто такой мухаммадикболи садриддин

Мухаммадикболи Садриддина (Садуридинов Мухаммадикбол Каландарович) 16 октября назвал обвинение “беспочвенным” и заявил, что, наоборот, ему самому до сих пор не вернули многотысячный долг.

42-летнему Мухаммадикболи Садриддину предоставлено политическое убежище в одной их европейских стран. Последние три года он является главным редактором оппозиционного сайта «Ислох.нет». До этого редактировал сайт «Ислам.Хауз». Вебсайт «Ислох.нет» часто публикует статьи о коррупции в высших эшелонах власти Таджикистана.

Кто такой мухаммадикболи садриддин. Смотреть фото Кто такой мухаммадикболи садриддин. Смотреть картинку Кто такой мухаммадикболи садриддин. Картинка про Кто такой мухаммадикболи садриддин. Фото Кто такой мухаммадикболи садриддин

В отношении оппозиционного журналиста возбуждено уголовное дело по ст. 247, ч. 4 УК Республики Таджикистан (“Мошенничество в особо крупном размере”).

Мухаммадикболи Садриддин – сын Каландара Садуридинзода, одного из бывших руководителей запрещенной в Таджикистане Партии исламского возрождения. Каландар Садуридинзода скончался весной 2019 года в одной из европейских стран.

Генпрокуратура Таджикистана 15 октября также сообщила, что Мухаммадикболи Садриддин объявлен в международный розыск. В настоящее время по линии Интерпола в розыске находятся 30 граждан Таджикистана. В мае этого года Национальный банк Таджикистана обновил список лиц, связанных с терроризмом. В новом списке — 2647 фамилий граждан страны, тогда как семь месяцев назад в нем значились 2392 человека. В списке по-прежнему фигурируют имена гражданских активистов, и живущих за пределами страны сторонников запрещенных в Таджикистане движения «Группа 24» и Партии исламского возрождения.

Многие фигуранты «черного списка» Таджикистана заявляют, что власти без каких-либо доказательств считают их причастными к терроризму. По их словам, многие попали в этот список только за то, что в соцсетях критиковали власти Таджикистана.

Источник

Tcell отрицает свою причастность к СМС- рассылке видео против оппозиционного активиста Мухаммадикболи Садриддин

Кто такой мухаммадикболи садриддин. Смотреть фото Кто такой мухаммадикболи садриддин. Смотреть картинку Кто такой мухаммадикболи садриддин. Картинка про Кто такой мухаммадикболи садриддин. Фото Кто такой мухаммадикболи садриддин

Днем 14 декабря и в ночь на 15 декабря десятки абонентов компании Tcell, самого крупного оператора мобильной связи в Таджикистане, получили СМС со ссылкой на видео в Ютубе под названием «Раскрыта личность Мухаммадикболи Садриддина». На этой записи оппозиционный активист, основатель сайта «Ислох» обвиняется в гомосексуальных связях с неким полевым командиром из афганской провинции Кундуз по имени Гулям. Мухаммадикболи Садриддин уже назвал это видео «сфабрикованным, направленным на то, чтобы он прекратил свою деятельность и публикацию материалов о коррупции в высших эшелонах власти Таджикистана».

В компании Tcell в ответ на запрос новостного портала «Бомдод» сообщили, что «СМС-рассылка, которую получили некоторые абоненты Tcell, а также других операторов, является спам-рассылкой.» «Компания Tcell рекомендует не открывать ссылки, полученные в спам-сообщениях, и удалять материалы, полученные как спам», – сказал в беседе с «Бомдод» источник в компании Tcell, предпочитавший оставаться неназванным.

Кто такой мухаммадикболи садриддин. Смотреть фото Кто такой мухаммадикболи садриддин. Смотреть картинку Кто такой мухаммадикболи садриддин. Картинка про Кто такой мухаммадикболи садриддин. Фото Кто такой мухаммадикболи садриддин

По его словам, такие СМС-рассылки не являются деятельностью компании Tcell.

«Стратегия работы телекоммуникационной компании Tcell подразумевает исключительно работу по развитию телекоммуникаций Таджикистана и на благо таджикского общества. Официальные СМС-рассылки от Tcell всегда обозначают в названии рассылки «TCELL», и предоставляют в конце сообщения номера для справочной информации», – подчеркнул наш собеседник.

Он также добавил, что «технические специалисты Tcell работают над обновлением механизмов блокировки подобных спам-рассылок в дальнейшем.»

Tcell является самым крупным оператом мобильной связи в Таджикистане. По данным 2019 года, Tcell контролирует почти 40% этого рынка, оставив позади своих ближайших конкурентов – «Мегафон Таджикистан», «Вавилон» и «БиЛайн». Общее число абонентов мобильной связи в Таджикистане составляет более 6 миллионов, примерно 3 миллиона из них наряду с мобильной связью пользуются и Интернетом.

Сайт «Ислох», завоевавший популярность публикацией громких публикаций о коррупции высокопоставленных госчиновников в Таджикистане, создан примерно 4 года назад во Франции Мухаммадикболи Садриддином, уроженцем Таджикистана, получившим в этой европейской стране политическое убежище. Он – сын Каландара Садриддинзода – одного из основателей запрещенной ныне в Таджикистане Партии исламского возрождения (ПИВТ). Лидеры партии утверждают, что она была создана в 1974 году в доме Садриддинзода под городом Курган-Тюбе (ныне- Бохтар) на юге Таджикистана.

После начала гражданской войны в Таджикистане, в конце 1992 года семья Садриддинзода, в том числе его сын Мухаммадикбол, были вынуждены бежать в Афганистан. Пробыв некоторое время в Талукане, Мухаммадикбол уехал учиться в Пакистан.

На видеозаписи, опубликованном «фабрикой ответов» – группой троллей, связанных с правоохранительными органами Таджикистана, мужчина с афганским акцентом обвиняет Мухаммадикболи Садриддин в том, что в Афганистане у него были гомосексуальные связи с неким полевым командиром из Кундузской провинции по имени Гулям. Эта связь, как утверждает он, продолжался несколько лет и его отцу наконец удалось выкупить сына у полевого командира – педофила.

Но Мухаммадикболи Садриддин в ответ опубликовал двухчасовое видеообращение, где категорически отверг обвинение в гомосексуальную связь с Гулямом как лживую инсинуацию.

М.Садриддин в беседе с сайтом «Бомдод» заявил, что «эту безосновательную ложь придумали, чтобы заставить его прекратить публикации о коррупции в высших эшелонах власти Таджикистана».

Блогер связывает последнюю волну нападений на него с конфронтацией между «старой гвардией» и представителями нового поколения, особенно Шохрухом Саидзода, начальником Угро МВД Таджикистана. По его словам, определенные круги хотели использовать «Ислох» для очернения Саидзода, отправив ему компромат на ближайшего друга Рустами Эмомали и его отца – генерала Абдулфаттохи Гоиб.

«Мы не стали печатать этот компромат, чем вызвали недовольство другой стороны. И они решили таким образом – выдумыванием истории о полевом командире Гуляме отомстить мне. Я никогда не проживал в Кундузе, как утверждается на этой записи. Наша семья проживала в Талукане и даже там я не оставался надолго – уехал учиться в Пакистан», – сказал М.Садриддин.

Редакция «Бомдод» воздерживается от публикации видео «фабрики ответов» против М.Садриддина и ссылки на него по этическим соображениям.

Источник

Отец — зоофил, сын — гей: как госСМИ в Таджикистане разоблачают «врагов народа»

Кто такой мухаммадикболи садриддин. Смотреть фото Кто такой мухаммадикболи садриддин. Смотреть картинку Кто такой мухаммадикболи садриддин. Картинка про Кто такой мухаммадикболи садриддин. Фото Кто такой мухаммадикболи садриддин

Главные действующие лица документального фильма «Бешарафӣ» («Бесчестие» — тадж.), который показали все государственные телеканалы страны, — Мухаммадикболи Садриддин и его отец — Каландари Садриддин. Оба — члены запрещённой в Таджикистане Партии исламского возрождения (ПИВ), которая до 2015 года заседала в парламенте и считалась оппонентом правящей Народно-демократической партии. Медиакритик «Нового репортёра» Лилия Гайсина рассказывает о сюжете картины.

«Целью фильма ни в коем случае не является оскорбление чести и достоинства кого-либо, но мы хотим показать горькую реальность, которая сыграла ужасную роль в судьбе одного человека, оставив чёрный несмываемый стыд», — говорится перед началом документального фильма «Бешарафӣ», который с января показывают по государственным телеканалам, обсуждают на сайтах государственных структур, и в государственных СМИ.

Картину сняли на киностудии «Таджикфильм», она является частью целого цикла «Хиёнат» (Предательство — тадж.), появившегося на госканалах ещё в прошлом году. В каждой серии авторы разоблачают членов Партии исламского возрождения, которую в 2015 году обвинили в попытке государственного переворота и Верховным судом признали террористической. В фильме «Бешарафӣ» речь пойдёт о сыне одного из основателей партии Каландара Садриддина — 42-летнем Мухаммадикболе. Он сейчас живёт в Европе, где получил политическое убежище; является главным редактором веб-сайта «Ислох.нет», на котором публикуются критические материалы против действующей власти.

Сам Каландар Садриддин ещё в советские времена вместе с Абдулло Нури подпольно основал Партию исламского возрождения в Таджикистане. Когда партия получила официальный статус, он стал одним из её руководителей. До 2015 года управлял ячейкой партии в Хатлонской области, потом уехал в Европу, где и скончался в 2019 году.

В фильме «Бешарафӣ» Каландару Садриддину уделяется очень большое внимание, авторы картины называют его виновником того, что сын Мухаммадикбол пошёл по кривой дорожке. Плюс респонденты в картине высказывают мнение, что покойные Каландар Садриддин и Абдулло Нури и были причиной того, что в 90-е годы Таджикистан пережил гражданскую войну.

Но, конечно, весь фокус картины направлен на Мухаммадикбола.

Затем появляются и сами пострадавшие. Они говорят, что с помощью религии Мухаммадикбол втирался в доверие к людям, и они отдавали ему свои последние деньги, на которые он строил дома.

В принципе, весь фильм так и пройдёт: «говорящие головы» будут чередоваться с перебивками, во время которых авторы покажут зрителям коллажи, наспех сделанные из стоковых фотографий, снимков несчастных женщин и детей, и хроники гражданской войны. Судя по задумке авторов, история должна шокировать аудиторию. И она шокирует, только, увы, не сюжетными поворотами.

После вступления авторы картины перейдут к рассказу о детстве и юности Мухаммадикбола. Соседи и учителя героя расскажут, что семья всегда была так себе (фанатики и реакционеры), но богатая — непонятно за счёт чего. Например, Абдукахор Мирзоев говорит, что семья, ко всему прочему, ещё и сдавала дома в аренду, а налоги не платила.

«Я 32 года работаю учителем, и у меня всего лишь трёхкомнатная квартира. Я работаю, получаю зарплату, но у меня нет возможности купить дом. Он не работает, не имеет официальный доход, откуда же столько денег?» — сетует Абдукахор Мирзоев.

Вместе с соседями выступает и психолог Махмадулло Давлатов, который вдруг заявляет, что «человек, в отличие от животных, держит себя в рамках социального поведения и управляет своими сексуальными инстинктами». Аудитория сначала не понимает, к чему он это говорит. Но совсем скоро поймёт.

Это случится, когда всё тот же закадровый голос начнёт повествование об отце Мухаммадикбола: «Каландари Садридди. Псевдоним — Мулло Каландар, 1948 года рождения, уроженец Нурабадского района, национальность — таджик. Женат, имеет двух жён и 13 детей. Ранее проживал в городе Бохтаре. 22 марта 2019 года скончался в Польше. В 1985 году судом города Курган-Тюбе на 1,5 года осуждён за зоофилию».

Бохтарские соседи подтвердят: так и было.

Затем сюжет фильма плавно переносится в Афганистан — вернее, всё на те же коллажи, только теперь составленные из фотографий соседней с Таджикистаном страны. Зрители слышат голос некоего афганца, который по телефону обращается якобы к Мухаммадикболу: «Кажется, вы приехали в Афганистан в 93 году, ты стал беженцем и потом понравился командиру Гулому. Он больше не захотел быть со своей женой, ты ему понравился, и он долго с тобой жил, ты уже был ему женой».

Кто такой мухаммадикболи садриддин. Смотреть фото Кто такой мухаммадикболи садриддин. Смотреть картинку Кто такой мухаммадикболи садриддин. Картинка про Кто такой мухаммадикболи садриддин. Фото Кто такой мухаммадикболи садриддин

В перерывах между интервью снова появляется психолог со своими рассуждениями: «Если человек не может сдерживать свои сексуальные инстинкты, они берут верх над ним и становятся внутренней природой человека». Только непонятно, о чьих инстинктах он говорит.

«Мухаммадикбол потерял единственно важное, что есть у мужчины, — честь», — поясняет зрителям закадровый голос и утверждает, что отношения отца и сына стали прохладнее, поэтому в Герате мальчик сбегал из дома, чтобы найти себе партнёров, «уже не мог без этого жить». В конце концов убежал в Пакистан, Дубай и только потом в Европу, где таких, как он, «любят и жалеют». На экране появляются ЛГБТ-марши.

И снова мнение эксперта — психолога, только другого — Ифтихора Камолова: «Один из видов психопатии, — говорит он, — это однополые связи. Однополые отношения появляются в сознании больного, больной сначала с этим борется, но потом со временем эти чувства полностью овладевают больным, и он больше не может контролировать свои поступки».

Кто такой мухаммадикболи садриддин. Смотреть фото Кто такой мухаммадикболи садриддин. Смотреть картинку Кто такой мухаммадикболи садриддин. Картинка про Кто такой мухаммадикболи садриддин. Фото Кто такой мухаммадикболи садриддин

В самом конце закадровый голос даже пожалеет Мухаммадикбола — мол, во всём виноваты его отец и Партия исламского возрождения. Марши ЛГБТ сменяются пейзажами Душанбе с детьми, красивыми девушками и цветочными клумбами. Всё, конец фильма.

Кроме того, что эту картину сейчас обсуждают в государственных СМИ, её показ организовывают и для таджикистанских студентов. Учёные, педагоги рекомендуют этот фильм всем таджикистанцам. Судя по стилистике работы, зрители должны смотреть и ненавидеть тех, кто, по официальной версии, 29 лет тому назад разжёг в стране страшную гражданскую войну. Только ненавидеть тех, кого в твоей жизни не существует, трудно.

Впрочем, у кого-то из зрителей, может быть, и возникнет ненависть, только дотянуться до беглых оппозиционеров они вряд ли сумеют, оставят её при себе. Но когда-нибудь обязательно ею воспользуются.

Источник

Спецслужбы Таджикистана ищут в Европе бизнесмена-мошенника Садуриддинова

Кто такой мухаммадикболи садриддин. Смотреть фото Кто такой мухаммадикболи садриддин. Смотреть картинку Кто такой мухаммадикболи садриддин. Картинка про Кто такой мухаммадикболи садриддин. Фото Кто такой мухаммадикболи садриддин

ДУШАНБЕ, 15 окт — Sputnik. Генеральная прокуратура Таджикистана объявила в официальный розыск по подозрению в мошенничестве в особо крупном размере Мухаммадикбола Садуриддинова, сообщает пресс-служба ведомства.

Кто такой мухаммадикболи садриддин. Смотреть фото Кто такой мухаммадикболи садриддин. Смотреть картинку Кто такой мухаммадикболи садриддин. Картинка про Кто такой мухаммадикболи садриддин. Фото Кто такой мухаммадикболи садриддин

Так, в отношении гражданина Садуриддинова Мухаммадикбола Каландаровича, уроженца города Бохтар, возбуждено уголовное дело по статье 247 части 4 (мошенничество в особо крупном размере) УК Таджикистана.

Известно, что в данный момент Садуриддинов проживает на территории Европы и о его мошеннических действиях заявили сразу несколько граждан Таджикистана.

Среди них Негматулло Кабутов, Сиевуш Холов и Носихиддин Каюмов.

Все они утверждают, что еще в мае 2010 года в городе Дубае ОАЭ в присутствии трех свидетелей, в том числе одного гражданина Кыргызстана, Садуриддинов взял у трех вышеназванных мужчин в общей сложности 430 тысяч долларов.

Кто такой мухаммадикболи садриддин. Смотреть фото Кто такой мухаммадикболи садриддин. Смотреть картинку Кто такой мухаммадикболи садриддин. Картинка про Кто такой мухаммадикболи садриддин. Фото Кто такой мухаммадикболи садриддин

Садуриддинов хотел пустить все эти средства в новый бизнес, пообещав при этом заемщикам хорошие ежемесячные выплаты.

В том же году мошенник сбежал из Дубая в Бишкек, а затем и вовсе перебрался в одну из европейских стран. При этом в интересах следствия точная страна, где находится предполагаемый преступник, не сообщается.

Генпрокуратура, в свою очередь, обращается ко всем граждан, пострадавшим от мошеннических действий Садуриддинова, чтобы те также посодействовали следствию и пришли в правоохранительные органы.

Источник

Мухаммадикбол Садриддин

День рождения:

Образование:

Основная информация

Языки:

Образование

Факультет:

Специальность:

Школа:

Личная информация

Группы:

Соатҳои нашри барнома:

08:00 ба вақти Олмон
10:00 ба вақти Москов
12:00 ба вақти Душанбе

Бо « ISLOH TV» бошед ҳамватанони гиромӣ,мо дар хидмати шумоем ва ҳама дарду ранҷи шуморо хуб мефаҳмем ва дақиқан онро инъикос ва нашр менамоем!»> Эълони баронмаи имрӯзи «Ислоҳ тв»

Имрӯз дар барномаи » Гуфтугӯи бе парда» суҳбати ихтисосие доир намудем бо се нафар маҳкумшудагони ба «терроризм» Бинандагони гиромӣ қисмати аввали ин барномаро бубинед ва хулосаи худро ба ин листи сиёҳи тартибдодаи мақомоти амниятии режими Раҳмонов намоед!

Соатҳои нашри барнома:

08:00 ба вақти Олмон
10:00 ба вақти Москов
12:00 ба вақти Душанбе

Тасмим гирифтам дар ин маврид чизе нависам,то шахсони дашном кунанда ва лаънат кунанда ҳукми шариъати исломро дар ин маврид донанд.Инчунин посухи шахсеки дашномаш кардаанд чӣ гӯна бояд бошад.

Расули акарам (салаллоҳу алайҳи васаллам) мефармояд:

عن عبد الله بن مسعود رضي الله عنه قال: قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم:
” ليسَ المؤمِنُ بِطَعّان ولا لعّان ولا فاحِش ولا بَذيء ” (رواه البخاري في الأدب وأحمد وإبن حبان والحاكم)
Абдуллоҳ ибни Масъуд (раз) гуфтанд: Расули акрам (салаллоҳу алайҳи васаллам) фармуданд: “Мусалмон на таъна кунанда ва на лаънат кунанда ва на фоҳиш ва на гӯяндаи суханони пасту бе парда мебошад”(ҳадис ба ривояти Имом Бухорӣ дар адаб,Аҳмад,Ибни Ҳиббон ва Ҳоким мебошад)

Ҳаргиз таъна,лаънат, суханони фаҳшу паст гуфтан аз ахлоқи шахси мусалмон намебошад.
Расули акарам (салаллоҳу алайҳи васаллам ) дар як ҳадиси дигар мефармоянд: [سباب المسلم فسوق، وقتاله كفر] (متفق عليه)
“Дашном кардани мусалмон фисқ аст ва куштанаш куфр”
(Ҳадиси саҳеҳ ба ривояти Бухорӣ ва Муслим)
Маънои фосиқ: Шахсе аз роҳи ҳақ ва рост берун гаштаро мегӯянд.
Расули акрам (салаллоҳу алайҳи васаллам ) чунин фармудаанд:
[ومن لعن مؤمنا فهو كقتله ومن قذف مؤمنا بكفر فهو كقتله] اخرجه البخاري

“Шахсе лаънат кунад(гӯяд) муъминеро ин лаънат кардан ба монанди куштанаш мебошад.Шахсе иттиҳом ба куфр кунад муъминеро ин(кофир гуфтан) ба монанди куштани он муъмин аст” (Ривояти Имом Бухорӣ)

Ин аҳодисе дар боло овардам, хело возеҳ ва равшан баён шудаанд ва ниёз ба шарҳ надоранд. Пас хело ҳангоми ҷангу даъво намуданҳоямон забонҳоямонро нигоҳ бояд дорем.Қатли маҷозиҳам айни қатли ҳақиқи мебошад.Зеро иттиҳом ба куфр намудани бародари мусалмон кори саҳлу осоне нест. Бояд ҷанобони такфирӣ хело диққат кунанд ҳангоми ҳукм ба куфр намуданҳояшон.
Аллоҳ субҳонаҳу ва таъоло дар ин маврид фармудааст:

قوله تعالى: <ولا تلمزوا أنفسكم ولا تنابزوا بالألقاب بئس الاسم الفسوق بعد الإيمان ومن لم يتب فأولئك هم الظالمون>(الحجرات:11)
“..Ва аз ҳам айбҷӯӣ макунед ва якдигарро ба лақабҳои зишт махонед. Бад аст унвони фисқ пас аз имон овардан. Ва касоне, ки тавба намекунанд, худ ситамкоронанд.”(Сураи Ҳуҷурот,ояти 11)

Чӣ гӯна посухи шахси дашном кунандаро бояд дод?
Бештар бародарон мепурсанд,ки вақте маро дашном мекунад касе чӣ гӯна бояд ҷавоб диҳам? Агар ман чизе нагӯям ва ӯро ончунон гузорам ва равам ба ман мегӯянд тарсид ва ё ончӣ ба ӯ гуфта шуд ҳақ ва рост буд.

Шахсе нахуст ба дашном додан шурӯъ мекунад гунағгори асосӣ он шахс аст. Гуноҳе ё мафсадае дар ин ҷанҷол ба вуҷуд меояд ҳама бар души шахсест нахуст шурӯъ намудааст бо дашном кардан.

Нахуст кушиш кунед агар донед,ки танҳоед ва касе онҷо иштирок надорад он шахсро ба ҳоли худаш гузоред ва бубахшед ӯро.Ин ахлоқи волои шахси мусалмон мебошад.
Агар дидед намешавад бояд ба он андозаеки бар шарафи шумо зулм шудааст ва бе эҳтиромӣ сурат гирифтааст аз ҳаққи худ бо суханони солим ва мантиқи посух гӯед.Кушиш кунед аз ҳад ва андоза нагузаред ва аз он дашном кунандаи Аҳмақ шумо бисёртар суханони носазо нагӯед!
Аллоҳ субҳонаҳу ва таъоло мефармояд:
ولمن انتصر بعد ظلمه فأولئك ما عليهم من سبيل [الشورى41]
“Бар касоне, ки пас аз ситаме, ки бар онҳо рафта бошад, интиқом мегиранд, маломате нест”(Сураи Шуро,ояти 41)
والذين إذا أصابهم البغي هم ينتصرون [الشورى39]
“Ва онон, ки чун ситаме ба онҳо расад, интиқом мегиранд (хештанро ёрӣ медиҳанд ва зери бори зулм намераванд)”
(Сураи Шуро,ояти 39)

Бар зами инки метавонед он зулме бар шумо ва бар шарафи шумо сурат гирифтааст ҳаққи худро мислеки бо шумо сурат гирифта аст биситонед. Аммо бахшишро Аллоҳ беҳтар унвон кардааст.
ولمن صبر وغفر إن ذلك لمن عزم الأمور [الشورى43]
“Ва он ки сабр кунад ва аз хато даргузарад, ин аз корҳои писандида аст.”(Сураи Шуро,ояти 43)

Ҷойз нест барои шахсе,ки дашномаш додаанд бигӯяд суханонеки ба ӯ гуфта шудааст.Инчунин дар он суханон туҳмат,дурӯғ,дашному суханони носазо гӯфтан бар гузаштагонӣ дашном кунанда набошад.

Масалан бигӯяд: Эй золим,эй аҳмақ,эй нобакор,эй хирасар ба монади ин суханон,зеро дар ин суханон ҳеҷ дурӯғе ва туҳмате бар шарафаш сурат нагирифтааст ва ин ҳақиқат аст.
Уламо мегӯянд агар шахсе бар ӯ дашном ва суханони носазо сурат гирифта аст.Пас аз ин ӯ бар он шахс ғолиб ояд дар ин ҳолат зулм аз шахси аввали бардошта мешавад,зеро шахси дашномгашта ҳаққашро соҳиб гашт. Танҳо бар ӯ гуноҳи оғоз кардани дашном боқи мемонад.
Агар шахсеки дашномаш кардаанд ӯ бештар суханони носазо гӯяд дар ин ҳолат ҳарду гунаҳгор мегарданд ва ҳарду дар ҳукм якнаво мебошанд.

Тибқи ҳадиси саҳеҳ ин ҳолатро баён менамоям.

Дар шарҳи ин ҳадис муҳаддисон мегӯянд: Агар шахси дашном шуда бештар посух гӯяд пас инҷо гуноҳаш бештар мегардад аз шахси дашном кунанда.Агарчӣ дашном кунанда оғозҳам карда бошад вале дуввуми аз андоза гузарад гуноҳаш бештар аст зеро аз андоза гузаштааст.Мазлумияташ ба поён расида балке мисли золим ва бештар аз ӯ мегардад.

Пас инҷост,ки ҳамеша бояд дар ин масала афв ва гузаштро кор бигирем.Бовар кунед як сухани ноҷо хатарҳои зиёде дорад барои мусалмон.Чаро амалҳои худро барои як сухани ноҷо ҳабата ва бекор намоем? Хело диққати ҷидди бояд диҳем хоссатан ҷавонони имрӯзии мо гирифтори ин мусибатанд.Дар оддитарин ҳолат шурӯъ мекунанд ба носазо ва дашномҳои қоғазпече бовар кунед вақте мешунавед намедонед гиря кунед ва ё бихандед. Чунон калимоти ракик ва нолоиқеро бакор мебаранд,ки қалам аз навиштанашон оҷиз ва забон аз такрорашон тира ва хушк мегардад.Ин бузургтарин фоҷеъаи миллат аст,агар онро дарк карда бошем.

Бархурди гузаштагони солеҳи мо дар чунин ҳолатҳо чӣ гӯна буд?

Гузаштагони солеҳи мо ҳамеша забонашон бо зикри Аллоҳ ва қироъати Қуръон ва салавот бар Муҳаммад(салаллоҳу алайҳи васаллам) машғул буд.

1.) Зарбақон мегӯяд: Назди Абувойил(раз) будам ва Ҳаҷҷоҷи золимро дашном мекардам ва амалҳои бади ӯ ва зулму ситамашро зикр менамудам.
Абувойил(раз) гуфт: Аз куҷо медонӣ? Мумкин аст Ҳаҷҷоҷ гуфтааст : Эй бор Илоҳо маро бубахш. Аллоҳҳам ӯро бахшидааст.

2.) Осим ибни Абунаҷвад мегӯяд: Ман ҳаргиз нашунидам аз Абувойил бародари Ибнисалама (раз),ки инсонеро ва ё ҳайвонеро дашном карда бошад.

3.) Мусанно ибни Сабоҳ мегӯяд: Ваҳб ибни Мунаббаҳ(раҳ) чиҳилсол бо мо буд ҳаргиз ҳеҷ зиндаҷон ё дорои рӯҳро дашном накарда буд.

4.) Солим (раз) мегӯяд: Абдуллоҳ ибни Умар (раз) ҳаргиз ҳеҷ касеро лаънат накарда буд магар як хидматгор ё ғуломашро,ки дар ҳол ӯро озод намуд.Ҳаргиз кумак кунандаи шайтон набош дар муқобили бародари мусалмонат.

6.) Ривоят мекунанд,ки Абудардоъ(раз) аз назди марде мегузашт,ки муртакиби гуноҳе шуда буд.Мардум ӯро дашном ва носазо мегуфтанд.Абудардоъ(раз) гуфт: Агар шумо ин мардро дар чоҳе медидед,ки афтодааст оё ӯро аз он чоҳ берун намекардед?
Гуфтанд: Бале.
Абудардоъ(раз) гуфт: Пас дашному носазо нагӯед бародаратонро, Аллоҳро шукру сипос гӯед,ки шуморо аз анҷоми ин гуноҳе ӯ кардааст дӯр нигоҳ доштааст.
Мардум гуфтанд: Оё ӯро бадҳам набинем?
Абудардоъ(раз) гуфт: Бад мебинам амали ӯро,агар ин амалашро дигар анҷом надиҳад ӯ бародари ман аст.

7.)Шахсе Умар Ибни Абдулазиз (раҳ)ро дашному носазо гуфт.
Ӯ дар ҷавоб чунин гуфт: Агар рӯзи қиёмат намебуд ҷавобатро медодам.

Як рӯз Умар иби Абдулазиз (раҳ) халифаи мусалмонон дар масҷид хоб буд. Як мард дохили масҷид шуд ва дид шахсе хобаст.Бар ӯ дод зад чаро инҷо хоб мекунӣ?
Умар ибни Абдуалазиз(раҳ) аз ҷой бар хост гуфт: Нафаҳмидам мақсадатро?
Мард гуфт: Ту хар ҳасти?
Умар ибни Абдулазиз(раҳ) гуфт: На инсонам ва берун шуд.
Як мард,ки аз хидматгорони ӯ буд гуфт эй Амирулмуъминин магар нашуниди бар шумо чӣ гӯфт ин мард?
Умар ибни Абдулазиз(раҳ) гуфт: Фаҳмидам ӯ гуфт ту хари ман гуфтам не инсонам танҳо ҳамин буд чизи дигаре нашудааст.

Ин буд ҳоли он бузургворон,ки бузургтарин императорони шарқу ғарб аз вуҷудашон на шаб хоб доштанд на рӯз.Бо раъияташон чунин муъомила мекарданд.

Агар мусалмонони тоҷики мо чунин бархурд ва муносибати накӯ медоштанд бо якдигар.Бо дилҳои соф ва ниятҳои поку солим,бешак ҳоли мо тағйир мехурд.Осори неки мо дар ҳама ҷомеъаамон таъсири худро мерасонд.Балке инҳама муҳоҷири тоҷике дар кишварҳои гуногӯни олам қарор доранд он ҷомеъаҳоро тасхир мекарданд бо ахлоқи накӯяшон.Эй ҷавонони миллат баргардед ба ахлоқи накӯйи Муҳаммад (салаллоҳу алайҳи васаллам) ва асҳоби киромаш,то дубора маҷду карам ва шукуҳу шаҳомати аз дастрафтаамон дубора баргардад.
Муҳаммадиқболи Садриддин»> Ҳукми шахси дашном кунанда ва посухи дашном шаванда

Мақолае,ки дирӯз нисбати “Ҳангомеки моро дашном ва ё сухани носазое гуфтанд чӣ кор бояд кунем?” Мепурсанд шахсе дашном кунандаро чӣ чизе интизор аст? Ислом дар мавриди чунин шахс чӣ мегӯяд?

Тасмим гирифтам дар ин маврид чизе нависам,то шахсони дашном кунанда ва лаънат кунанда ҳукми шариъати исломро дар ин маврид донанд.Инчунин посухи шахсеки дашномаш кардаанд чӣ гӯна бояд бошад.

Расули акарам (салаллоҳу алайҳи васаллам) мефармояд:

عن عبد الله بن مسعود رضي الله عنه قال: قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم:
” ليسَ المؤمِنُ بِطَعّان ولا لعّان ولا فاحِش ولا بَذيء ” (رواه البخاري في الأدب وأحمد وإبن حبان والحاكم)
Абдуллоҳ ибни Масъуд (раз) гуфтанд: Расули акрам (салаллоҳу алайҳи васаллам) фармуданд: “Мусалмон на таъна кунанда ва на лаънат кунанда ва на фоҳиш ва на гӯяндаи суханони пасту бе парда мебошад”(ҳадис ба ривояти Имом Бухорӣ дар адаб,Аҳмад,Ибни Ҳиббон ва Ҳоким мебошад)

Ҳаргиз таъна,лаънат, суханони фаҳшу паст гуфтан аз ахлоқи шахси мусалмон намебошад.
Расули акарам (салаллоҳу алайҳи васаллам ) дар як ҳадиси дигар мефармоянд: [سباب المسلم فسوق، وقتاله كفر] (متفق عليه)
“Дашном кардани мусалмон фисқ аст ва куштанаш куфр”
(Ҳадиси саҳеҳ ба ривояти Бухорӣ ва Муслим)
Маънои фосиқ: Шахсе аз роҳи ҳақ ва рост берун гаштаро мегӯянд.
Расули акрам (салаллоҳу алайҳи васаллам ) чунин фармудаанд:
[ومن لعن مؤمنا فهو كقتله ومن قذف مؤمنا بكفر فهو كقتله] اخرجه البخاري

“Шахсе лаънат кунад(гӯяд) муъминеро ин лаънат кардан ба монанди куштанаш мебошад.Шахсе иттиҳом ба куфр кунад муъминеро ин(кофир гуфтан) ба монанди куштани он муъмин аст” (Ривояти Имом Бухорӣ)

Ин аҳодисе дар боло овардам, хело возеҳ ва равшан баён шудаанд ва ниёз ба шарҳ надоранд. Пас хело ҳангоми ҷангу даъво намуданҳоямон забонҳоямонро нигоҳ бояд дорем.Қатли маҷозиҳам айни қатли ҳақиқи мебошад.Зеро иттиҳом ба куфр намудани бародари мусалмон кори саҳлу осоне нест. Бояд ҷанобони такфирӣ хело диққат кунанд ҳангоми ҳукм ба куфр намуданҳояшон.
Аллоҳ субҳонаҳу ва таъоло дар ин маврид фармудааст:

قوله تعالى: <ولا تلمزوا أنفسكم ولا تنابزوا بالألقاب بئس الاسم الفسوق بعد الإيمان ومن لم يتب فأولئك هم الظالمون>(الحجرات:11)
“..Ва аз ҳам айбҷӯӣ макунед ва якдигарро ба лақабҳои зишт махонед. Бад аст унвони фисқ пас аз имон овардан. Ва касоне, ки тавба намекунанд, худ ситамкоронанд.”(Сураи Ҳуҷурот,ояти 11)

Чӣ гӯна посухи шахси дашном кунандаро бояд дод?
Бештар бародарон мепурсанд,ки вақте маро дашном мекунад касе чӣ гӯна бояд ҷавоб диҳам? Агар ман чизе нагӯям ва ӯро ончунон гузорам ва равам ба ман мегӯянд тарсид ва ё ончӣ ба ӯ гуфта шуд ҳақ ва рост буд.

Шахсе нахуст ба дашном додан шурӯъ мекунад гунағгори асосӣ он шахс аст. Гуноҳе ё мафсадае дар ин ҷанҷол ба вуҷуд меояд ҳама бар души шахсест нахуст шурӯъ намудааст бо дашном кардан.

Нахуст кушиш кунед агар донед,ки танҳоед ва касе онҷо иштирок надорад он шахсро ба ҳоли худаш гузоред ва бубахшед ӯро.Ин ахлоқи волои шахси мусалмон мебошад.
Агар дидед намешавад бояд ба он андозаеки бар шарафи шумо зулм шудааст ва бе эҳтиромӣ сурат гирифтааст аз ҳаққи худ бо суханони солим ва мантиқи посух гӯед.Кушиш кунед аз ҳад ва андоза нагузаред ва аз он дашном кунандаи Аҳмақ шумо бисёртар суханони носазо нагӯед!
Аллоҳ субҳонаҳу ва таъоло мефармояд:
ولمن انتصر بعد ظلمه فأولئك ما عليهم من سبيل [الشورى41]
“Бар касоне, ки пас аз ситаме, ки бар онҳо рафта бошад, интиқом мегиранд, маломате нест”(Сураи Шуро,ояти 41)
والذين إذا أصابهم البغي هم ينتصرون [الشورى39]
“Ва онон, ки чун ситаме ба онҳо расад, интиқом мегиранд (хештанро ёрӣ медиҳанд ва зери бори зулм намераванд)”
(Сураи Шуро,ояти 39)

Бар зами инки метавонед он зулме бар шумо ва бар шарафи шумо сурат гирифтааст ҳаққи худро мислеки бо шумо сурат гирифта аст биситонед. Аммо бахшишро Аллоҳ беҳтар унвон кардааст.
ولمن صبر وغفر إن ذلك لمن عزم الأمور [الشورى43]
“Ва он ки сабр кунад ва аз хато даргузарад, ин аз корҳои писандида аст.”(Сураи Шуро,ояти 43)

Ҷойз нест барои шахсе,ки дашномаш додаанд бигӯяд суханонеки ба ӯ гуфта шудааст.Инчунин дар он суханон туҳмат,дурӯғ,дашному суханони носазо гӯфтан бар гузаштагонӣ дашном кунанда набошад.

Масалан бигӯяд: Эй золим,эй аҳмақ,эй нобакор,эй хирасар ба монади ин суханон,зеро дар ин суханон ҳеҷ дурӯғе ва туҳмате бар шарафаш сурат нагирифтааст ва ин ҳақиқат аст.
Уламо мегӯянд агар шахсе бар ӯ дашном ва суханони носазо сурат гирифта аст.Пас аз ин ӯ бар он шахс ғолиб ояд дар ин ҳолат зулм аз шахси аввали бардошта мешавад,зеро шахси дашномгашта ҳаққашро соҳиб гашт. Танҳо бар ӯ гуноҳи оғоз кардани дашном боқи мемонад.
Агар шахсеки дашномаш кардаанд ӯ бештар суханони носазо гӯяд дар ин ҳолат ҳарду гунаҳгор мегарданд ва ҳарду дар ҳукм якнаво мебошанд.

Тибқи ҳадиси саҳеҳ ин ҳолатро баён менамоям.

Дар шарҳи ин ҳадис муҳаддисон мегӯянд: Агар шахси дашном шуда бештар посух гӯяд пас инҷо гуноҳаш бештар мегардад аз шахси дашном кунанда.Агарчӣ дашном кунанда оғозҳам карда бошад вале дуввуми аз андоза гузарад гуноҳаш бештар аст зеро аз андоза гузаштааст.Мазлумияташ ба поён расида балке мисли золим ва бештар аз ӯ мегардад.

Пас инҷост,ки ҳамеша бояд дар ин масала афв ва гузаштро кор бигирем.Бовар кунед як сухани ноҷо хатарҳои зиёде дорад барои мусалмон.Чаро амалҳои худро барои як сухани ноҷо ҳабата ва бекор намоем? Хело диққати ҷидди бояд диҳем хоссатан ҷавонони имрӯзии мо гирифтори ин мусибатанд.Дар оддитарин ҳолат шурӯъ мекунанд ба носазо ва дашномҳои қоғазпече бовар кунед вақте мешунавед намедонед гиря кунед ва ё бихандед. Чунон калимоти ракик ва нолоиқеро бакор мебаранд,ки қалам аз навиштанашон оҷиз ва забон аз такрорашон тира ва хушк мегардад.Ин бузургтарин фоҷеъаи миллат аст,агар онро дарк карда бошем.

Бархурди гузаштагони солеҳи мо дар чунин ҳолатҳо чӣ гӯна буд?

Гузаштагони солеҳи мо ҳамеша забонашон бо зикри Аллоҳ ва қироъати Қуръон ва салавот бар Муҳаммад(салаллоҳу алайҳи васаллам) машғул буд.

1.) Зарбақон мегӯяд: Назди Абувойил(раз) будам ва Ҳаҷҷоҷи золимро дашном мекардам ва амалҳои бади ӯ ва зулму ситамашро зикр менамудам.
Абувойил(раз) гуфт: Аз куҷо медонӣ? Мумкин аст Ҳаҷҷоҷ гуфтааст : Эй бор Илоҳо маро бубахш. Аллоҳҳам ӯро бахшидааст.

2.) Осим ибни Абунаҷвад мегӯяд: Ман ҳаргиз нашунидам аз Абувойил бародари Ибнисалама (раз),ки инсонеро ва ё ҳайвонеро дашном карда бошад.

3.) Мусанно ибни Сабоҳ мегӯяд: Ваҳб ибни Мунаббаҳ(раҳ) чиҳилсол бо мо буд ҳаргиз ҳеҷ зиндаҷон ё дорои рӯҳро дашном накарда буд.

4.) Солим (раз) мегӯяд: Абдуллоҳ ибни Умар (раз) ҳаргиз ҳеҷ касеро лаънат накарда буд магар як хидматгор ё ғуломашро,ки дар ҳол ӯро озод намуд.Ҳаргиз кумак кунандаи шайтон набош дар муқобили бародари мусалмонат.

6.) Ривоят мекунанд,ки Абудардоъ(раз) аз назди марде мегузашт,ки муртакиби гуноҳе шуда буд.Мардум ӯро дашном ва носазо мегуфтанд.Абудардоъ(раз) гуфт: Агар шумо ин мардро дар чоҳе медидед,ки афтодааст оё ӯро аз он чоҳ берун намекардед?
Гуфтанд: Бале.
Абудардоъ(раз) гуфт: Пас дашному носазо нагӯед бародаратонро, Аллоҳро шукру сипос гӯед,ки шуморо аз анҷоми ин гуноҳе ӯ кардааст дӯр нигоҳ доштааст.
Мардум гуфтанд: Оё ӯро бадҳам набинем?
Абудардоъ(раз) гуфт: Бад мебинам амали ӯро,агар ин амалашро дигар анҷом надиҳад ӯ бародари ман аст.

7.)Шахсе Умар Ибни Абдулазиз (раҳ)ро дашному носазо гуфт.
Ӯ дар ҷавоб чунин гуфт: Агар рӯзи қиёмат намебуд ҷавобатро медодам.

Як рӯз Умар иби Абдулазиз (раҳ) халифаи мусалмонон дар масҷид хоб буд. Як мард дохили масҷид шуд ва дид шахсе хобаст.Бар ӯ дод зад чаро инҷо хоб мекунӣ?
Умар ибни Абдуалазиз(раҳ) аз ҷой бар хост гуфт: Нафаҳмидам мақсадатро?
Мард гуфт: Ту хар ҳасти?
Умар ибни Абдулазиз(раҳ) гуфт: На инсонам ва берун шуд.
Як мард,ки аз хидматгорони ӯ буд гуфт эй Амирулмуъминин магар нашуниди бар шумо чӣ гӯфт ин мард?
Умар ибни Абдулазиз(раҳ) гуфт: Фаҳмидам ӯ гуфт ту хари ман гуфтам не инсонам танҳо ҳамин буд чизи дигаре нашудааст.

Ин буд ҳоли он бузургворон,ки бузургтарин императорони шарқу ғарб аз вуҷудашон на шаб хоб доштанд на рӯз.Бо раъияташон чунин муъомила мекарданд.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *