Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит

Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит

Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Смотреть фото Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Смотреть картинку Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Картинка про Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Фото Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит

Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Смотреть фото Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Смотреть картинку Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Картинка про Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Фото Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит

…ПОБЕЖДАЕТСЯ ЕСТЕСТВА ЧИН

Благовещение Пресвятой Богородицы

Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Смотреть фото Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Смотреть картинку Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Картинка про Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Фото Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит

Во имя Отца и Сына и Святого Духа.

Никто не ведает Тайны Боговоплощения, как и предсказывал пророк, когда говорил «род Его кто изъяснит» (Ис.53.8), никто не узнаёт в Принявшем «зрак раба» (Флп.2.7) Того, Кто «веки сотворил» (Евр.1.2). Ни «званые», ни «избранные», ни праведники, ни грешники, ни больший «из рожденных женами» (Мф.11.11), ни тот, кому вручена была жизнь и честь Богоотроковицы, праведный старец Иосиф Обручник, – все они не могли до конца предузнать глубину премудрости Божией, и только Она – Дева Чистая – «сохраняла все слова сии в сердце Своем» (Лк.2.51). Не знавшая мужа, Она не замедлила принять благовестие архангельское и не усомнилась в том, что «у Бога не останется бессильным никакое слово» (Лк.1.37).

Чтобы зерно взошло и принесло плод сторицею, потребна была «добрая земля» (Мф.13.8), но откуда было и взяться этой «доброй земле» среди тления и праха погибающего мира? Потому и отменился «естества чин», что всё естество, вся природа, весь мир разделяет горестную участь падшего Адама и, по слову апостола, «совокупно стенает и мучится доныне» (Рим.8.22). Потому и избрал Бог «немудрое мира, чтобы посрамить мудрых, и немощное мира избрал Бог, чтобы посрамить сильное; и незнатное мира и уничиженное и ничего не значащее избрал Бог, чтобы упразднить значащее» (1.Кор.1.27-28). Потому и «ублажают все роды» (Лк.1.48) не имперскую силу, не гордую мощь железных легионов, не изощрённую мудрость учёных мужей, но «смирение Рабы Своей», которое стало началом спасения всего человеческого рода.

Чин естества прост и привычен: «око за око, зуб за зуб» (Лев.24.20); чин Христов небывал и странен одержимым «праведным» гневом: «любите врагов ваших, благословляйте проклинающих вас, благотворите ненавидящим вас и молитесь за обижающих вас и гонящих вас» (Мф.5.44). По чину падшего естества радость и торжество всегда – результат приобретения и преумножения. По чину «новой твари» (2.Кор.5.17), по закону нового творения, радость миру – результат самоумаления и самоуничижения Бога, следствие того, что могущий призвать к себе на помощь «двенадцать легионов Ангелов» (Мф.26.53), вместо этого смиренно приемлет «образ раба» (Флп.2.7), вселяясь в «утробу Девичу».

Побеждается «чин падшего естества» смирением и кротостью Богоотроковицы. Изменяется участь обречённого на вечное изгнание Адама не громами и молниями вселенской катастрофы, но тихими словами доверия и согласия: «се, Раба Господня; да будет Мне по слову твоему» (Лк.1.38), которыми Дева Мария открыла каждому из нас дверь на Небо.

Теперь победи и в нас, Господи, чин нашего падшего естества, измени нашу греховную природу, приразившуюся страстям, потреби «дух праздности, уныния, любоначалия и празднословия», насилующий нашу бессмертную душу, да взирая на Ту, смиренным подвигом Которой уничтожается проклятие мира и торжествует вечная радость любви, воспоём «посреди церкви» благую весть о том, что начало нашего спасения положено и «смерти жало» посрамлено. Аминь.

Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Смотреть фото Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Смотреть картинку Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Картинка про Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Фото Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Смотреть фото Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Смотреть картинку Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Картинка про Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Фото Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит

РАДУЙСЯ, НЕВЕСТО НЕНЕВЕСТНАЯ.

Благовещение Пресвятой Богородицы

Во имя Отца и Сына и Святого Духа.

“Се, раба Господня, да будет мне по слову твоему” (Лк.1.35.37.). Вот слова, с которых началось спасение падшего человечества, вот слова, которые должны были бы наполнять наши сердца радостью и надеждой, вот слова, которые каждый из нас должен бы с трепетным дерзновением сказать о самом себе: “Я – раб Божий”.

Однако, рабство для нас – состояние, связанное со страданием, унижением, маетой. Рабство, мы знаем это, не сделает нас счастливыми. Рабство, мы с детства уверены в этом, не приносит радости. Отчего же Та, Которую “ублажают все роды”, возрадовалась, осознав своё рабство, а мы вслед за нашими дедами готовы и сейчас гордо провозглашать: “Мы – не рабы, рабы – не мы”.

Оттого это происходит, что наш житейский и духовный опыт знает только один вид рабства, нам знакомо порабощение себе самим, своим чувствам, своим желаниям, своим представлениям о мире. Мы очень хорошо знаем, что такое рабство вещам. Наша жизнь, наш быт, наша повседневность даёт нам исчерпывающий опыт рабства греху. Мы знаем, как это происходит. И мы знаем, что за этим следует. Мы не понаслышке, а на собственном опыте понимаем, что всякая сласть, всякое наслаждение, всякое упоение влекут за собой скорби и боли, разочарование и тоску. Не все мы наркоманы, то есть, не все мы зависимы от химических веществ, однако все мы знаем, что такое “ломка”, абстинентный синдром, потому что именно так можно назвать состояние, в которое впадает человек, лишённый удовольствия. Не важно, какого рода: будь то страсть власти или страсть обладания человеком, будь то страсть сребролюбия или уязвлённая гордость – всё, что отнято, всё, что стало недоступным и потому трижды желанным, вызывает у нас приступ тоски и отчаяния.

Наши деды, и мы вместе с ними, забыли о простом правиле: не только я обладаю богатством, но и богатство обладает мною, поэтому очень трудно понять: слава царств земных принадлежит мне или я сам – заложник этой земной славы. И лиши меня её, – что от меня останется?

“Если пшеничное зерно, пав в землю, не умрет, то останется одно; а если умрет, то принесет много плода” (Ин.12.24). Нельзя стать воистину свободным, не сделавшись рабом Божиим. Стыдно и грешно быть рабом человека. Стыдно и грешно быть рабом своих страстей, предубеждений и страхов. Стыдно и грешно покланяться “твари вместо Творца” (Рим.1.25).

Достойно и праведно покланяться и служить Богу. Достойно и праведно быть рабом Божиим. Достойно и праведно так позабыть о себе, так предаться воле и благому Промыслу Божьему, как это сделала Пресвятая Дева Богородица, на заре нашего спасения ответив на благой призыв Божий дивными и простыми словами: “Се, раба Господня, да будет мне по слову твоему”. Аминь.

Источник

Канон прп. Андрея Критского в четверг первой седмицы Великого Поста

Ирмос: Помощник и Покровитель бысть мне во спасение, Сей мой Бог, и прославлю Его, Бог отца моего, и вознесу Его, славно бо прославися.

Запев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Агнче Божий, вземляй грехи всех, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко благоутробен, даждь ми слезы умиления.

Тебе припадаю Иисусе, согреших Ти, очисти мя, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко благоутробен, даждь ми слезы умиления.

Не вниди со мною в суд нося моя деяния, словеса изыскуя, и исправляя стремления; но в щедротах Твоих презирая моя лютая, спаси мя Всесильне.

Покаяния время, прихожду Ти Создателю моему, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко благоутробен, даждь ми слезы умиления.

Богатство душевное иждив грехом, пуст есмь добродетелей благочестивых, гладствуя же зову: милости подателю Господи, спаси мя.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Приклоньшися Христовым Божественным законом, к Сему приступила еси, сладостей неудержимая стремления оставивши, и всякую добродетель всеблагоговейно, яко едину исправила еси.

Троичен: Пресущественная Троице, во Единице покланяемая, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко благоутробна, даждь ми слезы умиления.

Богородичен: Богородице, Надеждо и Предстательство Тебе поющих, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко Владычица Чистая, кающася приими мя.

Ирмос: Видите видите, яко Аз есмь Бог, манну одождивый и воду из камене источивый древле в пустыни людем Моим, десницею единою, и крепостию Моею.

Мужа убих, глаголет, в язву мне, и юношу в струп, Ламех рыдая вопияше; ты же не трепещеши о душе моя, окалявши плоть, и ум осквернивши.

Столп умудрила еси создати о душе, и утверждение водрузити твоими похотьми, аще не бы Зиждитель удержал советы твоя, и низвергл на землю ухищрения твоя.

О како поревновах Ламеху, первому убийце, душу яко мужа, ум яко юношу, яко брата же моего тело убив, яко Каин убийца, любосластными стремленьми.

Одожди Господь от Господа огнь иногда, на беззаконие гневающее сожег содомляны; ты же огнь вжегла еси геенский, в немже имаши, о душе, сожещися.

Уязвихся, уранихся, се стрелы вражия уязвившыя мою душу и тело, се струпи, гноения, омрачения, вопиют раны самовольных моих страстей.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Простерла еси руце Твои к щедрому Богу, Марие, в бездне зол погружаемая; и якоже Петру человеколюбно, руку Божественную простре, твое обращение всячески иский.

Троичен: Безначальная, Несозданная Троице, Нераздельная Единице, кающася мя приими, согрешивша спаси, Твое есмь создание, не презри, но пощади, и избави мя огненнаго осуждения.

Богородичен: Пречистая Владычице Богородительнице, надеждо к Тебе притекающих, и пристанище сущих в бури, милостиваго и Создателя, и Сына Твоего, умилостиви и мне молитвами Твоими.

Ирмос: Утверди Господи, на камени заповедей Твоих, подвигшееся сердце мое, яко Един Свят еси и Господь.

Агаре древле душе, египтяныне уподобилася еси, поработившися произволением, и рождши новаго Исмаила, презорство.

Иаковлю лествицу разумела еси душе моя, являемую от земли к небесем, почто не имела еси восхода тверда, благочестия.

Священника Божия, и Царя уединена, Христово подобие, в мире жития, в человецех подражай.

Обратися, постени душе окаянная, прежде даже не приимет конец жития торжество, прежде даже дверь не заключит чертога Господь.

Не буди столп сланый душе, возвратившися вспять, образ да устрашит тя содомский; горе в Сигор спасайся.

Моления Владыко, Тебе поющих не отвержи, но ущедри Человеколюбче, и подаждь верою просящым оставление.

Троичен: Троице Простая, Несозданная, Безначальное Естество в Троице певаемая Ипостасей, спаси ны верою покланяющыяся державе Твоей.

Богородичен: От Отца безлетна Сына, в лето Богородительнице, неискусомужно родила еси; странное чудо, пребывши Дева доящи.

Ирмос: Услыша пророк пришествие Твое Господи, и убояся, яко хощеши от Девы родитися, и человеком явитися, и глаголаше: услышах слух Твой, и убояхся, слава силе Твоей Господи.

Время живота моего мало, и исполнено болезней и лукавства; но в покаянии мя приими, и в разум призови, да не буду стяжание, ни брашно чуждему, Спасе, Сам мя ущедри.

Царским достоинством, венцем и багряницею одеян, многоименный человек и праведный богатством кипя и стады; внезапу богатства, славы царства обнищав лишися.

Аще праведен бяше он, и непорочен паче всех, и не убеже ловления льстиваго и сети, ты же грехолюбива сущи окаянная душе, что сотвориши, аще чесому от недоведомых случится наити тебе?

Высокоглаголив ныне есмь, жесток же и сердцем вотще и всуе; да не с фарисеем осудиши мя, паче же мытарево смирение подаждь ми Едине Щедре, Правосуде, и сему мя сочисли.

Согреших, досадив сосуду плоти моея, вем Щедре; но в покаянии мя приими, и в разум призови, да не буду стяжание, ни брашно чуждему, Спасе, сам мя ущедри.

Самоистукан бых страстьми, душу мою вредя Щедре, но в покаянии мя приими, и в разум призови, да не буду стяжание, ни брашно чуждему, Спасе, Сам мя ущедри.

Не послушах гласа Твоего, преслушах писание Твое Законоположника; но в покаянии мя приими, и в разум призови, да не буду стяжание, ни брашно чуждему, Спасе, сам мя ущедри.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Великих безместий во глубину низведшися, неодержима была еси, но востекла еси помыслом лучшим, к крайней деяньми яве добродетели преславно, ангельское естество Марие, удививши.

Троичен: Нераздельное существом, неслитное Лицы, богословлю Тя Троическое Едино Божество, яко Единоцарственное и Сопрестольное; вопию Ти песнь великую, в вышних трегубо песнословимую.

Богородичен: И раждаеши, и девствуеши, и пребываеши обоюду естеством Дева; Рождейся обновляет законы естества, утроба же раждает нераждающая. Бог идеже хощет, побеждается естества чин, творит бо елика хощет.

Ирмос: От нощи утренююща, Человеколюбче, просвети молюся, и настави и мене на повеления Твоя, и научи мя Спасе, творити волю Твою.

Низу сничащую подражай о душе, прииди, припади к ногама Иисусовыма, да тя исправит, и да ходиши право стези Господни.

Аще и кладязь еси глубокий Владыко, источи ми воду из пречистых Твоих жил, да яко самаряныня, не ктому пияй жажду; жизни бо струи источаеши.

Силоам да будут ми слезы моя, Владыко Господи, да умыю и аз зеницы сердца, и вижду Тя умно, Света Превечна.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Несравненным желанием всебогатая, древу возжелевши поклонитися животному, сподобилася еси желания; сподоби убо и мене улучити вышния славы.

Троичен: Тя Троице славим, Единаго Бога, Свят, Свят, Свят еси Отче, Сыне и Душе, Простое Существо, Единице присно покланяемая.

Богородичен: Из Тебе облечеся в мое смешение, нетленная безмужная Мати Дево, Бог создавый веки, и соедини Себе человеческое естество.

Ирмос: Возопих всем сердцем моим к щедрому Богу, и услыша мя от ада преисподняго, и возведе от тли живот мой.

Аз есмь, Спасе, юже погубил еси древле царскую драхму; но вжег светильник Предтечу Твоего Слове, взыщи и обрящи Твой образ.

Востани и побори, яко Иисус Амалика, плотския страсти, и гаваониты, лестныя помыслы, присно побеждающи.

Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Да страстей пламень угасиши, слез капли источила еси присно, Марие, душею распаляема, ихже благодать подаждь и мне твоему рабу.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Безстрастие небесное стяжала еси, крайним на земли житием Мати, темже тебе поющым, страстей избавитися молитвами твоими, молися.

Троичен: Троица есмь Проста, Нераздельна, Раздельна Личне, и Единица есмь естеством соединена, Отец глаголет, и Сын, и Божественный Дух.

Богородичен: Утроба Твоя Бога нам роди, воображенна по нам, Егоже, яко Создателя всех, моли, Богородице, да Твоими молитвами оправдимся.

Господи, помилуй (трижды).

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу. И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

Душе моя, душе моя, востани, что спиши? Конец приближается, и имаши смутитися, воспряни убо, да пощадит тя Христос Бог, везде сый, и вся исполняяй.

Ирмос: Согрешихом, беззаконновахом, неправдовахом пред Тобою, ниже соблюдохом, ниже сотворихом, якоже заповедал еси нам; но не предаждь нас до конца, отцев Боже.

Исчезоша дние мои, яко соние востающаго; темже яко Езекиа слезю на ложи моем, приложитися мне летом живота; но кий Исаия предстанет тебе душе, аще не всех Бог.

Припадаю Ти, и приношу Тебе, якоже слезы глаголы моя: согреших, яко не согреши блудница, и беззаконновах, яко иный никтоже на земли; но ущедри Владыко творение Твое, и воззови мя.

Погребох образ Твой, и растлих заповедь Твою, вся помрачися доброта, и страстьми угасися, Спасе, свеща; но ущедрив воздаждь ми якоже поет Давид, радование.

Обратися, покайся, открый сокровенная, глаголи Богу вся ведущему: Ты веси моя тайная, Едине Спасе, но Сам мя помилуй, якоже поет Давид, по милости Твоей.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Возопивши к Пречистей Богоматери, первее отринула еси неистовство страстей, нужно стужающих, и посрамила еси врага запеншаго; но даждь ныне помощь от скорби, и мне рабу твоему.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Егоже возлюбила еси, Егоже возжелела еси, Егоже ради плоть изнурила еси преподобная, моли ныне Христа о рабех, яко да милостив быв всем нам, мирное состояние дарует почитающым Его.

Троичен: Троице Простая, Нераздельная, Единосущная, и Естество Едино, Светове и Свет, и Свята Три, и Едино Свято поется Бог Троица, но воспой, прослави, Живот и Животы, душе, всех Бога.

Богородичен: Поем Тя, благословим Тя, покланяемся Ти Богородительнице, яко Неразлучныя Троицы породила еси Единаго Христа Бога, и Сама отверзла еси нам сущым на земли небесная.

Ирмос: Егоже воинства небесная славят, и трепещут Херувими и Серафими, всяко дыхание и тварь, пойте, благословите, и превозносите во вся веки.

Слезную Спасе сткляницу, яко миро истощавая на главу, зову Ти якоже блудница, милости ищущая, мольбу приношу, и оставление прошу прияти.

Аще и никтоже, якоже аз, согреши Тебе, но обаче приими и мене, благоутробне Спасе, страхом кающася, и любовию зовуща: согреших Тебе Единому, помилуй мя, Милостиве.

Пощади Спасе Твое создание, и взыщи яко пастырь погибшее, предвари заблуждшаго, восхити от волка, сотвори мя овча на пастве Твоих овец.

Егда Судие сядеши яко благоутробен, и покажеши страшную славу Твою Спасе, о каковый страх тогда! Пещи горящей, всем боящымся нестерпимаго судища Твоего.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Света незаходимаго Мати, тя просветивши, от омрачения страстей разреши; темже вшедши в духовную благодать, просвети Марие, тя верно восхваляющыя.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Чудо ново видев, ужасашеся Божественный в тебе воистинну мати Зосима, ангела бо зряше во плоти, и ужасом весь исполняшеся, Христа поя во веки.

Троичен: Безначальне Отче, Сыне Собезначальне, Утешителю Благий, Душе правый, Слова Божия Родителю, Отца Безначальна Слове, Душе Живый и Зиждяй, Троице Единице, помилуй мя.

Богородичен: Яко от оброщения червленицы, Пречистая, умная багряница Еммануилева, внутрь во чреве Твоем плоть исткася; темже Богородицу воистинну Тя почитаем.

Ирмос: Безсеменнаго зачатия рождество несказанное, Матере безмужныя нетленен Плод, Божие бо рождение обновляет естества; темже Тя вси роди яко Богоневестную Матерь, православно величаем.

Умилосердися спаси мя, Сыне Давидов помилуй, беснующыяся словом исцеливый, глас же благоутробный яко разбойнику мне рцы: аминь глаголю тебе, со Мною будеши в раи, егда прииду во славе Моей.

Разбойник оглаголоваше Тя, разбойник богословяше Тя, оба бо на кресте свисяста, но о Благоутробне, яко верному разбойнику Твоему, познавшему Тя Бога, и мне отверзи дверь славнаго Царствия Твоего.

Тварь содрогашеся распинаема Тя видящи, горы и камения страхом распадахуся, и земля сотрясашеся, и ад обнажашеся, и соомрачашеся свет во дни, зря Тебе Иисусе пригвождена ко кресту.

Достойных покаяния плодов не истяжи от мене, ибо крепость моя во мне оскуде; сердце мне даруй присно сокрушенное, нищету же духовную, да сия Тебе принесу, яко приятную жертву, Едине Спасе.

Судие мой, и Ведче мой, хотяй паки приити со ангелы, судити миру всему, милостивным Твоим оком, тогда видев мя, пощади и ущедри мя Иисусе, паче всякаго естества человеча согрешивша.

Запев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Удивила еси всех странным житием твоим, ангелов чины, и человеков соборы, невещественно поживши, и естество прешедши; имже, яко невещественныма ногама вшедши Марие, Иордан прешла еси.

Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Умилостиви Создателя о хвалящих тя, преподобная мати, избавитися озлоблений и скорбей окрест нападающих, да избавившеся от напастей, возвеличим непрестанно прославльшаго тя Господа.

Запев: Преподобне отче Андрее, моли Бога о нас.

Андрее честный, и отче треблаженнейший, пастырю Критский, не престай моляся о воспевающих тя, да избавимся вси гнева и скорби, и тления, и прегрешений безмерных, чтущии твою память верно.

Троичен: Отца прославим, Сына превознесем, Божественному Духу верно поклонимся, Троице Нераздельней, Единице по существу, яко Свету и Светом, и Животу и Животом, животворящему и просвещающему концы.

Богородичен: Град Твой сохраняй Богородительнице Пречистая, в Тебе бо сей верно царствуяй, в Тебе и утверждается, и Тобою побеждаяй, побеждает всякое искушение, и пленяет ратники, и проходит послушание.

Источник

ХРАМ ВЛАДИМИРА СВЯЩЕННОМУЧЕНИКА

ВОСКРЕСНОЕ ЕВАНГЕЛИЕ.
Неделя 27 по Пятидесятнице (2021), святых праотец

Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Смотреть фото Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Смотреть картинку Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Картинка про Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Фото Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит

Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Смотреть фото Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Смотреть картинку Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Картинка про Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Фото Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит

Крестильный малый храм

Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Смотреть фото Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Смотреть картинку Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Картинка про Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Фото Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит

Великое освящение храма

Проповедь ««…ПОБЕЖДАЕТСЯ ЕСТЕСТВА ЧИН».»

БЛАГОВЕЩЕНИЕ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЫ

Евреям, гл. 2, ст. 11-18

От Луки, гл. 1, ст. 24-38

Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Смотреть фото Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Смотреть картинку Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Картинка про Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит. Фото Бог идеже хощет побеждается естества чин что значит

Проповеди священника Сергия Ганьковского

«…ПОБЕЖДАЕТСЯ ЕСТЕСТВА ЧИН».

Благовещение Пресвятой Богородицы.

Во имя Отца и Сына и Святого Духа.

Никто не ведает Тайны Боговоплощения, никто не может узнать в Принявшем «зрак раба» (Флп.2.7) Того, Кто «веки сотворил» (Евр.1.2): ни «званые», ни «избранные», ни праведники, ни грешники, ни больший «из рожденных женами» (Мф.11.11), ни тот, кому вручена была жизнь и честь Богоотроковицы, праведный старец Иосиф Обручник. Никто из них не смог познать до конца глубину премудрости Божией, и только Она – Чистая Дева – «сохраняла все слова сии в сердце Своем» (Лк.2.51). Не знавшая мужа, Она не замедлила принять благовестие архангельское и не усомнилась в истине, что «у Бога не останется бессильным никакое слово» (Лк.1.37).

Чтобы зерно взошло и принесло плод сторицею, потребна была «добрая земля» (Мф.13.8). Но откуда же было взяться этой «доброй земле» среди тления и праха погибающего мира? Потому-то и отменился «естества чин», что всё естество, вся природа, весь мир разделяет горестную участь падшего Адама и, по слову апостола, «совокупно стенает и мучится доныне» (Рим.8.22). Потому-то и избрал Бог «немудрое мира, чтобы посрамить мудрых, и немощное мира избрал Бог, чтобы посрамить сильное; и незнатное мира и уничиженное и ничего не значащее избрал Бог, чтобы упразднить значащее» (1.Кор.1.27-28). Потому-то и «ублажают все роды» (Лк.1.48) не имперскую силу, не гордую мощь железных легионов, не изощрённую мудрость учёных мужей, но смирение Рабы Господней, которое стало началом спасения всего человеческого рода.

Чин естества прост и привычен: «око за око, зуб за зуб» (Лев.24.20); чин Христов небывал и странен одержимым «праведным» гневом: «…любите врагов ваших, благословляйте проклинающих вас, благотворите ненавидящим вас и молитесь за обижающих вас и гонящих вас» (Мф.5.44). По чину падшего естества радость и торжество – всегда результат приобретения и преумножения. По чину «новой твари» (2.Кор.5.17), по закону нового творения, радость миру – результат самоумаления и самоуничижения Бога, следствие того, что могущий призвать к себе на помощь «двенадцать легионов Ангелов» (Мф.26.53) вместо этого смиренно приемлет «образ раба» (Флп.2.7), вселяясь в «утробу Девичу».

Побеждается «чин падшего естества» смирением и кротостью Богоотроковицы. Изменяется участь обречённого на вечное изгнание Адама не громами и молниями вселенской катастрофы, но тихими словами доверия и согласия: «Се, Раба Господня; да будет Мне по слову твоему» (Лк.1.38).

Теперь победи и в нас, Господи, чин нашего падшего естества, измени нашу греховную природу, приразившуюся страстям, потреби «дух праздности, уныния, любоначалия и празднословия», насилующий нашу бессмертную душу, а мы, взирая на Ту, Чьим смиренным подвигом уничтожается проклятие мира и торжествует вечная радость любви, воспоём «посреди церкви» благую весть о том, что начало нашего спасения положено и «смерти жало» посрамлено! Аминь.

Источник

Великий канон Андрея Критского (с переводом на русский язык), читаемый в четверг первой седмицы Великого поста

Песнь 1

Ирмос: Помощник и Покровитель бысть мне во спасение, Сей мой Бог, и прославлю Его, Бог отца моего, и вознесу Его, славно бо прославися.

[Помощник и Покровитель явился мне ко спасению, Он Бог мой, и прославлю Его, Бога отца моего, и превознесу Его, ибо Он торжественно прославился.]

Припев: Помилуй мя, Боже, помилуй мя.

Агнче Божий, вземляй грехи всех, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко благоутробен, даждь ми слезы умиления.

[Агнец Божий, взявший грехи всех, сними с меня тяжкое бремя греховное и, как Милосердный, даруй мне слезы умиления.]
(Ин. 1:29)

Тебе припадаю, Иисусе, согреших Ти, очисти мя, возми бремя от мене тяжкое греховное и яко благоутробен, даждь ми слезы умиления.

[К Тебе припадаю, Иисусе, согрешил я пред Тобою, умилосердись надо мною, сними с меня тяжкое бремя греховное и, как Милосердный, даруй мне слезы умиления.]

Не вниди со мною в суд, нося моя деяния, словеса изыскуя и исправляя стремления. Но в щедротах Твоих презирая моя лютая, спаси мя, Всесильне.

[Не входи со мною в суд, взвешивая мои дела, исследуя слова и обличая стремления, но по Твоим щедротам презирая мои злодеяния, спаси меня, Всесильный.]

Покаяния время, прихожду Ти, Создателю моему: возми бремя от мене тяжкое греховное и яко благоутробен, даждь ми слезы умиления.

[Время покаяния: к Тебе прихожу, моему Создателю, сними с меня тяжкое бремя греховное и, как Милосердный, даруй мне слезы умиления.]

Богатство душевное иждив грехом, пуст есмь добродетелей благочестивых, гладствуя же зову: милости подателю Господи, спаси мя.

Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Приклоньшися Христовым Божественным законом, к Сему приступила еси, сладостей неудержимая стремления оставивши, и всякую добродетель всеблагоговейно, яко едину, исправила еси.

[Покорившись перед Божественными заповедями Христа, ты предалась Ему, оставив необузданные стремления к удовольствиям, и все добродетели, как одну, исполнила со всем благоговением.]

Слава, Троичен: Пресущественная Троице, во Единице покланяемая, возми бремя от мене тяжкое греховное и, яко благоутробна, даждь ми слезы умиления.

[Пресущественная Троица, Которой мы поклоняемся как Единому Существу, сними с меня тяжелое бремя греховное и, как Милосердная, даруй мне слезы умиления.]

И ныне, Богородичен: Богородице, Надеждо и Предстательство Тебе поющих, возми бремя от мене тяжкое греховное и, яко Владычица Чистая, кающася приими мя.

[Богородице, Надежда и Помощь всем воспевающих Тебя, сними с меня тяжелое бремя греховное и, как Владычица Непорочная, прими меня кающегося.]

Песнь 2

Ирмос: Видите, видите, яко Аз есмь Бог, манну одождивый и воду из камене источивый древле в пустыни людем Моим, десницею единою и крепостию Моею.

[Видите, видите, что Я – Бог, в древности ниспославший манну и источивший воду из камня народу Моему в пустыне – одним Своим всемогуществом.]
(Исх. 16:14; 17:6)

Мужа убих, глаголет, в язву мне и юношу в струп, Ламех, рыдая вопияше; ты же не трепещеши, о душе моя, окалявши плоть и ум осквернивши.

Столп умудрила еси создати, о душе, и утверждение водрузити твоими похотьми, аще не бы Зиждитель удержал советы твоя и низвергл на землю ухищрения твоя.

[Ты умудрилась, душа, устроить столп и воздвигнуть твердыню своими вожделениями, но Творец обуздал замыслы твои и поверг на землю твои построения.]
(Быт. 11:3-4)

О како поревновах Ламеху, первому убийце, душу яко мужа, ум яко юношу, яко брата же моего, тело убив, яко Каин убийца, любосластными стремленьми.

[О, как уподобился я древнему убийце Ламеху, убив душу, как мужа, ум – как юношу, и подобно убийце Каину – тело мое, как брата, сластолюбивыми стремлениями.]

Одожди Господь от Господа огнь иногда на беззаконие гневающее, сожег содомляны; ты же огнь вжегла еси геенский, в немже имаши, о душе, сожещися.

[Господь некогда пролил дождем огонь от Господа, попалив неистовое беззаконие содомлян; ты же, душа, разожгла огонь геенский, в котором должна будешь гореть.]
(Быт. 19:24)

Уязвихся, уранихся, се стрелы вражия уязвившыя мою душу и тело, се струпи, гноения, омрачения вопиют, раны самовольных моих страстей.

[Изранен я, изъявлен; вот стрелы врага, пронзившие душу мою и тело; вот раны, язвы и струпы вопиют об ударах самопроизвольных моих страстей.]

Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Простерла еси руце твои к щедрому Богу, Марие, в бездне зол погружаемая; и якоже Петру человеколюбно руку Божественную простре, твое обращение всячески Иский.

[Утопая в бездне зла, ты простерла, Мария, руки свои к Милосердному Богу, и Он, всячески ища твоего обращения, человеколюбиво подал тебе, как Петру, Божественную руку.]
(Мф. 14:31)

Слава, Троичен: Безначальная, Несозданная Троице, Нераздельная Единице, кающася мя приими, согрешивша спаси, Твое есмь создание, не презри, но пощади и избави мя огненнаго осуждения.

[Безначальная Несозданная Троица, Нераздельная Единица, прими меня кающегося, спаси согрешившего, я – Твое создание, не презри, но пощади и избавь меня от осуждения в огонь.]

И ныне, Богородичен: Пречистая Владычице, Богородительнице, Надеждо к Тебе притекающих и пристанище сущих в бури, Милостиваго и Создателя и Сына Твоего умилостиви и мне молитвами Твоими.

[Пречистая Владычица, Богородительница, Надежда прибегающих к Тебе и пристанище для застигнутых бурей, Твоими молитвами приклони на милость и ко мне Милостивого Творца и Сына Твоего.]

Песнь 3

Ирмос: Утверди, Господи, на камени заповедей Твоих подвигшееся сердце мое, яко Един Свят еси и Господь.

[Утверди, Господи, на камне Твоих заповедей поколебавшееся сердце мое, ибо Ты Один Свят и Господь.]

Агаре древле, душе, египтяныне уподобилася еси, поработившися произволением и рождши новаго Исмаила, презорство.

[Древней Агари египтянке уподобилась ты, душа, порабощенная своим произволом и родив нового Измаила – дерзость.]
(Быт. 16:16)

Иаковлю лествицу разумела еси, душе моя, являемую от земли к небесем: почто не имела еси восхода тверда, благочестия.

[Ты знаешь, душа моя, о лестнице с земли до небес, показанной Иакову; почему же ты не избрала безопасного восхода – благочестия?
(Быт. 28:12)

Священника Божия и царя уединена, Христово подобие в мире жития, в человецех подражай.

[Подражай священнику Божию и царю одинокому Мелхиседеку, образу жизни Христа среди людей в мире.]
(Быт. 14:18. Евр. 7:1-3)

Обратися, постени, душе окаянная, прежде даже не приимет конец жития торжество, прежде даже дверь не заключит чертога Господь.

[Обратись и воздыхай, несчастная душа, прежде нежели кончится торжество жизни, прежде чем Господь затворит дверь брачного чертога.]

Не буди столп сланый, душе, возвратившися вспять, образ да устрашит тя содомский, горе в Сигор спасайся.

[Не сделайся соляным столпом, душа, обратившись назад, да устрашит тебя пример содомлян; спасайся на гору в Сигор.]
(Быт. 19:19-23; 19:26)

Моления, Владыко, Тебе поющих не отвержи, но ущедри, Человеколюбче, и подаждь верою просящим оставление.

[Не отвергни, Владыко, моления воспевающих Тебя, но умилосердись Человеколюбец, и просящим с верою даруй прощение.]

Слава, Троичен: Троица Простая, Несозданная, Безначальное Естество, в Троице певаемая Ипостасей, спаси ны, верою покланяющыяся державе Твоей.

[Троица Несоставная, Несозданная, Существо Безначальная, в троичности Лиц воспеваемая, спаси нас, с верою поклоняющихся силе Твоей.]

И ныне, Богородичен: От Отца безлетна Сына в лето, Богородительнице, неискусомужно родила еси, странное чудо, пребывши Дева доящи.

[Ты, Богородителъница, не испытавши мужа, во времени родила Сына от Отца вне времени и – дивное чудо: питая молоком, пребыла Девою.]

Песнь 4

Ирмос: Услыша пророк пришествие Твое, Господи, и убояся, яко хощеши от Девы родитися и человеком явитися, и глаголаше: услышах слух Твой и убояхся, слава силе Твоей, Господи.

[Услышал пророк о пришествии Твоем, Господи, и устрашился, что Тебе угодно родиться от Девы и явиться людям, и сказал: услышал я весть о Тебе и устрашился; слава силе Твоей, Господи.]

Время живота моего мало и исполнено болезней и лукавства, но в покаянии мя приими и в разум призови, да не буду стяжание ни брашно чуждему, Спасе, Сам мя ущедри.

[Время жизни моей кратко и исполнено огорчений и пороков, но прими меня в покаянии и призови к познанию истины, чтобы не сделаться мне добычею и пищею врага, Спаситель, умилосердись надо мною.]
(Быт. 47:9)

Царским достоинством, венцем и багряницею одеян, многоименный человек и праведный, богатством кипя и стады, внезапу богатства, славы царства, обнищав, лишися.

[Человек, облеченный царским достоинством, венцом и багряницею, много имевший и праведный, изобиловавший богатством и стадами, внезапно обнищав, лишился богатства, славы и царства.]
(Иов. 1:1-22)

Аще праведен бяше он и непорочен паче всех, и не убеже ловления льстиваго и сети; ты же, грехолюбива сущи, окаянная душе, что сотвориши, аще чесому от недоведомых случится наити тебе?

[Если он, будучи праведным и безукоризненным более всех, не избежал козней и сетей обольстителя диавола, то что сделаешь, ты, грехолюбивая несчастная душа, если что-нибудь неожиданное постигнет тебя?]

Высокоглаголив ныне есмь, жесток же и сердцем, вотще и всуе, да не с фарисеем осудиши мя. Паче же мытарево смирение подаждь ми, Едине Щедре, Правосуде, и сему мя сочисли.

[Высокомерен я ныне на словах, дерзок и в сердце, напрасно и тщетно; не осуди меня с фарисеем, но даруй мне смирение мытаря и к нему причисли, Один Милосердный и Правосудный.]

Согреших, досадив сосуду плоти моея, вем, Щедре, но в покаянии мя приими и в разум призови, да не буду стяжание ни брашно чуждему, Спасе, Сам мя ущедри.

[Знаю, Милосердный, согрешил я, осквернив сосуд моей плоти, но прими меня в покаянии и призови к познанию истины, чтобы не сделаться мне добычею и пищею врага; Сам, Ты, Спаситель, умилосердись надо мною.]

Самоистукан бых страстьми, душу мою вредя, Щедре, но в покаянии мя приими и в разум призови, да не буду стяжание ни брашно чуждему, Спасе, Сам мя ущедри.

[Истуканом я сделал сам себя, исказив душу свою страстями, Милосердный; но прими меня в покаянии и призови к познанию истины, чтобы не сделаться мне добычею и пищею врага; Сам, Ты, Спаситель, умилосердись надо мною.]

Не послушах гласа Твоего, преслушах Писание Твое, Законоположника, но в покаянии мя приими и в разум призови, да не буду стяжание ни брашно чуждему, Спасе, Сам мя ущедри.

[Не послушал я голоса Твоего, нарушил Писание Твое, Законодатель; но прими меня в покаянии и призови к познанию истины, чтобы не сделаться мне добычею и пищею врага; Сам, Ты, Спаситель, умилосердись надо мною.]

Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Великих безместий во глубину низведшися, неодержима была еси; но востекла еси помыслом лучшим к крайней деяньми яве добродетели преславно, ангельское естество, Марие, удививши.

[Увлекшись в глубину великих пороков, ты, Мария, не погрязла в ней, но высшим помыслом через деятельность явно поднялась до совершенной добродетели, дивно изумив ангельскую природу.]

Слава, Троичен: Нераздельное существом, неслитное Лицы богословлю Тя, Троическое Едино Божество, яко Единоцарственное и Сопрестольное, вопию Ти песнь великую, в вышних трегубо песнословимую.

[Нераздельным по существу, неслиянным в Лицах богословски исповедую Тебя, Троичное Единое Божество, Соцарственное и Сопрестольное; возглашаю Тебе великую песнь, в небесных обителях троекратно воспеваемую.]
(Ис. 6:1-3)

И ныне, Богородичен: И раждаеши, и девствуеши, и пребываеши обоюду естеством Дева, Рождейся обновляет законы естества, утроба же раждает нераждающая. Бог идеже хощет, побеждается естества чин: творит бо елика хощет.

[И рождаешь Ты, и остаешься Девою, в обоих случаях сохраняя по естеству девство. Рожденный Тобою обновляет законы природы, а девственное чрево рождает; когда хочет Бог, то нарушается порядок природы, ибо Он творит, что хочет.]

Песнь 5

Ирмос: От нощи утренююща, Человеколюбче, просвети, молюся, и настави и мене на повеления Твоя, и научи мя, Спасе, творити волю Твою.

[От ночи бодрствующего, просвети меня, молю, Человеколюбец, путеводи меня в повелениях Твоих и научи меня, Спаситель, исполнять Твою волю.]
(Пс. 62:2; 118:35)

Низу сничащую подражай, о душе, прииди, припади к ногама Иисусовыма, да тя исправит, и да ходиши право стези Господни.

[Подражай, душа, скорченной жене, приди, припади к ногам Иисуса, чтобы Он исправил тебя и ты могла ходить прямо по стезям Господним.]
(Лк. 13:11-13)

Аще и кладязь еси глубокий, Владыко, источи ми воду из пречистых Твоих жил, да, яко самаряныня, не ктому пияй, жажду жизни бо струи источаеши.

[Если Ты – и глубокий колодец, Владыко, то источи мне струи из пречистых ребр Своих, чтобы я, как самарянка, испив, уже не жаждал, ибо Ты источаешь потоки жизни.]
(Ин. 4:11-15)

Силоам да будут ми слезы моя, Владыко Господи, да умыю и аз зеницы сердца, и вижду Тя, умна Света превечна.

[Силоамом да будут мне слезы мои, Владыко Господи, чтобы и мне омыть очи сердца и умственно созерцать Тебя, Предвечный Свет.]
(Ин. 9:7)

Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Несравненным желанием, всебогатая, древу возжелевши поклонитися животному, сподобилася еси желания, сподоби убо и мене улучити вышния славы.

[С чистой любовию возжелав поклониться Древу Жизни, всеблаженная, ты удостоилась желаемого; удостой же и меня достигнуть высшей славы.]

Слава, Троичен: Тя, Троице, славим Единаго Бога: Свят, Свят, Свят еси, Отче, Сыне и Душе, Простое Существо, Единице присно покланяемая.

[Тебя, Пресвятая Троица, прославляем за Единого Бога: Свят, Свят, Свят Отец, Сын и Дух, Простое Существо, Единица вечно поклоняемая.]

И ныне, Богородичен: Из Тебе облечеся в мое смешение, нетленная, безмужная Мати Дево, Бог, создавый веки, и соедини Себе человеческое естество.

[В Тебе, Нетленная, не познавшая мужа Матерь-Дево, облекся в мой состав сотворивший мир Бог и соединил с Собою человеческую природу.]

Песнь 6

Ирмос: Возопих всем сердцем моим к щедрому Богу, и услыша мя от ада преисподняго, и возведе от тли живот мой.

[От всего сердца моего я воззвал к милосердному Богу, и Он услышал меня из ада преисподнего и воззвал жизнь мою от погибели.]

Аз есмь, Спасе, юже погубил еси древле царскую драхму; но вжег светильник, Предтечу Твоего, Слове, взыщи и обрящи Твой образ.

[Я – та драхма с царским изображением, которая с древности потеряна у Тебя, Спаситель, но, засветив светильник – Предтечу Своего, Слове, поищи и найди Свой образ.]

Востани и побори, яко Иисус Амалика, плотския страсти, и гаваониты, лестныя помыслы, присно побеждающи.

[Восстань и низложи плотские страсти, как Иисус Амалика, всегда побеждая и гаваонитян – обольстительные помыслы.]
(Исх. 17:8. Нав. 8:21)

Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Да страстей пламень угасиши, слез капли источила еси присно, Марие, душею распаляема, ихже благодать подаждь и мне, твоему рабу.

[Чтобы угасить пламень страстей, ты, Мария, пылая душой, непрестанно проливала потоки слез, преизобилие которых даруй и мне, рабу твоему.]

Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Безстрастие небесное стяжала еси крайним на земли житием, Мати. Темже тебе поющым страстей избавитися молитвами твоими молися.

[Возвышеннейшим образом жизни на земле, ты, матерь, приобрела небесное бесстрастие; поэтому ходатайствуй, чтобы воспевающие тебя избавились от страстей по твоим молитвам.]

Слава, Троичен: Троица есмь Проста, Нераздельна, раздельна Личне и Единица есмь естеством соединена, Отец глаголет, и Сын, и Божественный Дух.

[Я – Троица Несоставная, Нераздельная, раздельная в Лицах, и Единица, соединенная по существу; свидетельствует Отец, Сын и Божественный Дух.]

И ныне, Богородичен: Утроба Твоя Бога нам роди, воображенна по нам: Егоже, яко Создателя всех, моли, Богородице, да Твоими молитвами оправдимся.

[Чрево Твое родило нам Бога, принявшего наш образ; Его, как Создателя всего мира, моли, Богородица, чтобы по молитвам Твоим нам оправдаться.

Господи, помилуй (трижды). Слава, и ныне:

Кондак, глас 6:

Душе моя, душе моя, востани, что спиши? Конец приближается, и имаши смутитися: воспряни убо, да пощадит тя Христос Бог, везде сый и вся исполняяй.

[Душа моя, душа моя, восстань, что ты спишь? Конец приближается, и ты смутишься; пробудись же, чтобы пощадил тебя Христос Бог, Вездесущий и все наполняющий.]

Песнь 7

Ирмос: Согрешихом, беззаконновахом, неправдовахом пред Тобою, ниже соблюдохом, ниже сотворихом, якоже заповедал еси нам; но не предаждь нас до конца, отцев Боже.

[Мы согрешили, жили беззаконно, неправо поступали пред Тобою, не сохранили, не исполнили, что Ты заповедал нам; но не оставь нас до конца, Боже отцов.]
(Дан. 9:5-6)

Исчезоша дние мои, яко соние востающаго; темже, яко Езекиа, слезю на ложи моем, приложитися мне летом живота. Но кий Исаия предстанет тебе, душе, аще не всех Бог?

[Дни мои прошли как сновидение пробуждающегося; поэтому, подобно Езекии, я плачу на ложе моем, чтобы продлились годы жизни моей; но какой Исаия посетит тебя, душа, если не Бог всех?]
(4 Цар. 20:3. Ис. 38:2-6)

Припадаю Ти и приношу Тебе, якоже слезы, глаголы моя: согреших, яко не согреши блудница, и беззаконновах, яко иный никтоже на земли. Но ущедри, Владыко, творение Твое и воззови мя.

[Припадаю к Тебе и приношу Тебе со слезами слова мои: согрешил я, как не согрешила блудница, и жил в беззакониях, как никто другой на земле; но умилосердись, Владыка, над созданием Своим и восстанови меня.]

Погребох образ Твой и растлих заповедь Твою, вся помрачися доброта, и страстьми угасися, Спасе, свеща. Но ущедрив, воздаждь ми, якоже поет Давид, радование.

[Затмил я образ Твой и нарушил заповедь Твою; вся красота помрачилась во мне, и светильник погас от страстей; но умилосердись, Спаситель, и возврати мне, как поет Давид, веселие.]
(Пс. 50:14)

Обратися, покайся, открый сокровенная, глаголи Богу, вся ведущему: Ты веси моя тайная, Едине Спасе. Но Сам мя помилуй, якоже поет Давид, по милости Твоей.

[Обратись, покайся, открой сокровенное, скажи Богу Всеведущему: Спаситель, Ты Один знаешь мои тайны, но Сам помилуй меня, как поет Давид, по Твоей милости.]
(Пс. 50:3)

Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Возопивши к Пречистей Богоматери, первее отринула еси неистовство страстей, нужно стужающих, и посрамила еси врага запеншаго. Но даждь ныне помощь от скорби и мне, рабу твоему.

[Воззвавши к Пречистой Богоматери, ты обуздала неистовство страстей, прежде жестоко свирепствовавших, и посрамила врага-обольстителя; даруй же ныне помощь в скорби и мне, рабу твоему.]
(Пс. 59:13)

Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Егоже возлюбила еси, Егоже возжелела еси, Егоже ради плоть изнурила еси, преподобная, моли ныне Христа о рабех: яко да милостив быв всем нам, мирное состояние дарует почитающим Его.

[Кого ты возлюбила, Кого избрала, для Кого изнуряла плоть, Преподобная, моли ныне Христа о рабах твоих, чтобы Он по Своей милости ко всем даровал мирное состояние почитающим Его.]

Слава, Троичен: Троице Простая, Нераздельная, Единосущная и Естество Едино, Светове и Свет, и Свята Три, и Едино Свято поется Бог Троица; но воспой, прослави Живот и Животы, душе, всех Бога.

[Троица Простая, Нераздельная, Единосущная, и Одно Божество, Светы и Свет, Три Святы и Одно Лицо Свято, Бог-Троица, воспеваемая в песнопениях; воспой же и ты, душа, прославь Жизнь и Жизни – Бога всех.]

И ныне, Богородичен: Поем Тя, благословим Тя, покланяемся Ти, Богородительнице, яко Неразлучныя Троицы породила еси Единаго Христа Бога и Сама отверзла еси нам, сущим на земли, Небесная.

[Воспеваем Тебя, благословляем Тебя, поклоняемся Тебе, Богородительница, ибо Ты родила Одного из Нераздельной Троицы, Христа Бога, и Сама открыла для нас, живущих на земле, небесные обители.]

Песнь 8

Ирмос: Егоже воинства небесная славят, и трепещут Херувими и Серафими, всяко дыхание и тварь, пойте, благословите и превозносите во вся веки.

[Кого прославляют воинства небесные и пред Кем трепещут Херувимы и Серафимы, Того, все существа и творения, воспевайте, благословляйте и превозносите во все века.]

Слезную, Спасе, сткляницу яко миро истощавая на главу, зову Ти, якоже блудница, милости ищущая, мольбу приношу и оставление прошу прияти.

[Изливая сосуд слез, как миро на голову, Спаситель, взываю к Тебе, как ищущая милости блудница, приношу моление и прошу о получении мне прощения.]
(Мф. 26:6-7. Мк. 14:3. Лк. 7:37-38)

Аще и никтоже, якоже аз, согреши Тебе, но обаче приими и мене, благоутробне Спасе, страхом кающася и любовию зовуща: согреших Тебе Единому, помилуй мя, Милостиве.

[Хотя никто не согрешил пред Тобою, как я, но, Милосердный Спаситель, приими меня, кающегося со страхом и с любовию взывающего: я согрешил пред Тобою Одним, помилуй меня, Милосердный!

Пощади, Спасе, Твое создание и взыщи, яко Пастырь, погибшее, предвари заблуждшаго, восхити от волка, сотвори мя овча на пастве Твоих овец.

[Пощади, Спаситель, создание Свое и, как Пастырь, отыщи потерянного, возврати заблудшего, отними у волка и сделай меня агнцем на пастбище Твоих овец.]
(Пс. 118:176)

Егда Судие сядеши, яко благоутробен, и покажеши страшную славу Твою, Спасе, о каковый страх тогда пещи горящей, всем боящимся нестерпимаго судища Твоего.

[Когда Ты, Милосердный, воссядешь, как Судия и откроешь грозное величие Свое, Спаситель, о, какой ужас тогда: печь будет гореть, и все трепетать пред неумолимым судом Твоим.]
(Мф. 25:31, 41, 46)

Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Света незаходимаго Мати, тя просветивши, от омрачения страстей разреши. Темже вшедши в духовную благодать, просвети, Марие, тя верно восхваляющыя.

[Матерь незаходимаго Света – Христа, просветив тебя, освободила от мрака страстей; поэтому, приняв благодать Духа, просвети, Мария, искренно прославляющих тебя.)

Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Чудо ново видев, ужасашеся божественный в тебе воистинну, мати, Зосима: ангела бо зряше во плоти и ужасом весь исполняшеся, Христа поя во веки.

[Увидев в тебе, матерь, поистине новое чудо, святой Зосима удивился, ибо он увидел Ангела во плоти, и весь преисполнился изумлением, воспевая Христа вовеки.]

Слава, Троичен: Безначальне Отче, Сыне Собезначальне, Утешителю Благий, Душе Правый, Слова Божия Родителю, Отца Безначальна Слове, Душе Живый и Зиждяй, Троице Единице, помилуй мя.

[Безначальный Отче, Собезначальный Сын, Утешитель Благий, Дух Правый, Родитель Слова Божия, Безначальное Слово Отца, Дух, Животворящий и Созидающий, Троица Единая, помилуй меня.]

И ныне, Богородичен: Яко от оброщения червленицы, Пречистая, умная багряница Еммануилева внутрь во чреве Твоем плоть исткася. Темже Богородицу воистинну Тя почитаем.

[Мысленная порфира – плоть Еммануила соткалась внутри Твоего чрева. Пречистая, как бы из вещества пурпурного; потому мы почитаем Тебя, Истинную Богородицу.]

Песнь 9

Ирмос: Безсеменнаго зачатия Рождество несказанное, Матере безмужныя нетленен Плод, Божие бо рождение обновляет естества. Темже Тя вси роди, яко Богоневестную Матерь, православно величаем.

[Рождество от бессеменного зачатия неизъяснимо, безмужной Матери нетленен Плод, ибо рождение Бога обновляет природу. Поэтому Тебя, как Богоневесту-Матерь мы, все роды, православно величаем.]

Умилосердися, спаси мя, Сыне Давидов, помилуй, беснующыяся словом исцеливый, глас же благоутробный, яко разбойнику, мне рцы: аминь, глаголю тебе, со Мною будеши в раи, егда прииду во славе Моей.

[Умилосердись, спаси и помилуй меня, Сын Давидов, словом исцелявший беснующихся, и скажи, как разбойнику, милостивые слова: истинно говорю тебе, со Мною будешь в раю, когда приду Я в славе Моей.]
(Лк. 23:43)

Разбойник оглаголоваше Тя, разбойник богословяше Тя, оба бо на кресте свисяста. Но, о Благоутробне, яко верному разбойнику Твоему, познавшему Тя Бога, и мне отверзи дверь славнаго Царствия Твоего.

[Разбойник поносил Тебя, разбойник же и Богом исповедал Тебя, вися оба на кресте; но, Милосердный, как уверовавшему разбойнику, познавшему в Тебе Бога, открой и мне, дверь славного Твоего Царства.]

Тварь содрогашеся, распинаема Тя видящи, горы и камения страхом распадахуся, и земля сотрясашеся, и ад обнажашеся, и соомрачашеся свет во дни, зря Тебе, Иисусе, пригвождена ко Кресту.

[Тварь содрогалась, видя Тебя распинаемым, горы и камни от ужаса распадались и колебалась земля, преисподняя пустела, и свет среди дня помрачался, взирая на Тебя, Иисус, плотию ко кресту пригвожденного.]
(Мф. 27:51-52. Мк. 15:38. Лк. 23:45)

Достойных покаяния плодов не истяжи от мене, ибо крепость моя во мне оскуде; сердце мне даруй присно сокрушенное, нищету же духовную: да сия Тебе принесу, яко приятную жертву, Едине Спасе.

[Достойных плодов покаяния не требуй от меня, Единый Спаситель, ибо сила моя истощилась во мне; даруй мне всегда сокрушенное сердце и духовную нищету, чтобы я принес их Тебе, как благоприятную жертву.]

Судие мой и Ведче мой, хотяй паки приити со ангелы, судити миру всему, милостивным Твоим оком тогда видев мя, пощади и ущедри мя, Иисусе, паче всякаго естества человеча согрешивша.

[Судия мой, знающий меня, когда опять придешь Ты с Ангелами, чтобы судить весь мир, тогда, обратив на меня милостивый взор, пощади, Иисусе, и помилуй меня, согрешившего более всего человеческого рода.]

Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Удивила еси всех странным житием твоим, ангелов чины и человеков соборы, невещественно поживши и естество прешедши: имже, яко невещественныма ногама вшедши, Марие, Иордан прешла еси.

[Ты удивила необычайною своею жизнью всех, как чины ангельские, так и человеческие сонмы, духовно пожив и превзошедши природу; поэтому, Мария, ты, как бесплотная, шествуя стопами, перешла Иордан.]

Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.

Умилостиви Создателя о хвалящих тя, преподобная мати, избавитися озлоблений и скорбей, окрест нападающих, да избавившеся от напастей, возвеличим непрестанно прославльшаго тя Господа.

[Склони Творца на милость к восхваляющим тебя, преподобная матерь, чтобы нам избавиться от огорчений и скорбей, отовсюду нападающих на нас, чтобы, избавившись от искушений, мы непрестанно величали прославившего тебя Господа.]

Припев: Преподобне отче Андрее, моли Бога о нас.

Андрее честный и отче треблаженнейший, пастырю Критский, не престай моляся о воспевающих тя: да избавимся вси гнева, и скорби, и тления, и прегрешений безмерных, чтущии твою память верно.

[Андрей досточтимый, отец преблаженный, пастырь Критский, не переставай молиться за воспевающих тебя, чтобы избавиться от гнева, скорби, погибели и бесчисленных прегрешений нам всем, искренно почитающим память твою.]

Слава, Троичен: Отца прославим, Сына превознесем, Божественному Духу верно поклонимся, Троице Нераздельней, Единице по существу, яко Свету и Светом, и Животу и Животом, животворящему и просвещающему концы.

[Прославим Отца, превознесем Сына, с верою поклонимся Божественному Духу, Нераздельной Троице, Единой по существу, как Свету и Светам, Жизни и Жизням, животворящему и просвещающему пределы вселенной.]

И ныне, Богородичен: Град Твой сохраняй, Богородительнице Пречистая, в Тебе бо сей верно царствуяй, в Тебе и утверждается, и Тобою побеждаяй, побеждает всякое искушение, и пленяет ратники, и проходит послушание.

[Сохраняй град Свой, Пречистая Богородительница. Под Твоею защитою он царствует с верою, и от Тебя получает крепость, и при Твоем содействии неотразимо побеждает всякое бедствие, берет в плен врагов и держит их в подчинении.]

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *