Богородичен в покаянном каноне что это

ЧТО ОЗНАЧАЕТ БОГОРОДИЧЕН В МОЛИТВОСЛОВЕ?

Слово Богородичен в молитвослове часто вводит начинающих христиан в ступор. Давайте для начала разберемся с этимологией слова Богородичен. В переводе с церковнославянского языка оно означает «принадлежащий Божьей Матери». Так православные христиане называют все молитвы, каноны и акафисты, обращенные к Пресвятой Богородице.

Но в молитвослове Богородичен означает самую распространенную православную молитву, содержащую одновременно прошение к Царице Небесной и ко всем лицам Святой Троицы: Пресвятая Богородице, спаси нас, Господи, очисти грехи наша, Владыко, прости беззакония наша, Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради. Само слово Богородичен читать при этом не надо.

Помимо Богородична, в молитвослове обычно содержится еще несколько сокращений. Так, слово Трисвятое означает молитву к Святой Троице, которая читается перед началом любого молитвенного правила: Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Бессмертный, помилуй нас, а когда мы видим сокращение Слава, и ныне, то следует произносить полностью: Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков, аминь.

Зачем нужен кожаный молитвослов верующему человеку?

Богородичен в молитвослове не ограничиваются упомянутой выше молитвой. За две тысячи лет христианства святыми старцами было написано огромное множество молитв, обращенных к Божьей Матери. Почитание Богородицы ведет свое начало от самых первых последователей Христа. Еще при жизни Пречистой слава о Ней разнеслась по всему христианскому миру, хотя Она Сама этого не хотела и не добивалась. Но как светильник трудно спрятать ночью, так и свет благодати, исходивший от Матери Спасителя нашего, привлекал к себе людей. Церковное предание повествует, что Богородица была необычайно кроткой и смиренной, никогда никого не обижала и не унижала, никому не говорила злых слов. Всех, кто приходил к Ней с молениями, Она принимала, несмотря на усталость и болезни.

Поэтому и сегодня, читая Богородичен в молитвослове, мы рассчитываем на Ее милосердие и помощь. Некоторые богословы пишут, что Матерь Божия является в то же время и Матерью всех христиан, заботливой и любящей, по молитвам Которой Ее Сын творит настоящие чудеса. Именно поэтому в православии так много Ее чудотворных икон, именно поэтому утренние и вечерние молитвы, а также молитвы к Причащению обязательно содержат в себе так много молитв к Божией Матери. А некоторые православные молитвословы даже содержат молитвы Богородице на всякий случай жизни – их называют молитвословами на всякую потребу. Таким образом, Богородичен в молитвослове – одна из самых распространенных молитв.

Где можно купить кожаный молитвослов?

Православный молитвослов – это книга, которая помогает христианам общаться с Господом. Как и ко всякой святой книге, верующие стараются относиться к молитвослову с почтением и всячески его украшают. В последнее время большую популярность в связи с этим получили кожаные молитвословы, отличающиеся красотой и добротностью.

Кожаные молитвословы представлены в разных ценовых категориях: от самых бюджетных до дорогих изданий с серебряными накладками и уголками, с золотыми срезами страниц. Некоторые переплеты даже украшают драгоценными камнями – такой молитвослов станет прекрасным подарком для любого верующего человека.

Книга кожаный молитвослов не стыдно преподнести в дар даже человеку, у которого, как сегодня принято выражаться, все есть. Однако купить кожаный молитвослов и поставить его на полку недостаточно – не забывайте, что по нему обязательно следует молиться, лишь в этом случае он будет оправдывать свое название.

Слушать на видео Богородичен, глас 2

Источник

Сокращенные обозначения молитв, принятые в молитвословах

В молит­во­сло­вах и бого­слу­жеб­ных кни­гах неко­то­рые часто упо­треб­ля­е­мые молит­вы и даже неболь­шие ряды молитв не при­во­дят­ся каж­дый раз пол­но­стью, а обо­зна­ча­ют­ся сокра­щен­но. Такие сокра­ще­ния — напри­мер, сокра­ще­ние «Сла­ва, и ныне:» — есть почти во всех молит­во­сло­вах. Это не толь­ко эко­но­мит место, но и очень удоб­но для опыт­ных чте­цов и пев­цов. Одна­ко начи­на­ю­ще­го молит­вен­ни­ка порой могут сбить с тол­ку еще не зна­ко­мые ему сокра­ще­ния. Поэто­му мы при­во­дим для наших чита­те­лей спи­сок наи­бо­лее упо­тре­би­тель­ных сокра­щен­ных обо­зна­че­ний, кото­рые могут встре­тить­ся в молитвословах.

В бого­слу­жеб­ных кни­гах сокра­ще­ний подоб­но­го рода гораз­до боль­ше: они рас­счи­та­ны на твер­дое зна­ние чита­ю­щим весь­ма широ­ко­го кру­га молитв и пес­но­пе­ний. В цер­ков­но­сла­вян­ской тра­ди­ции пока­за­те­лем тако­го сокра­ще­ния слу­жит двое­то­чие (:) — оно выпол­ня­ет здесь роль, подоб­ную роли мно­го­то­чия (…) в совре­мен­ной рус­ской письменности.

«Сла­ва, и ныне: (либо: «Сла­ва: И ныне:» ) — Сла­ва Отцу и Сыну, и Свя­то­му Духу, и ныне и прис­но, и во веки веков. Аминь.

«Сла­ва:» — Сла­ва Отцу, и Сыну, и Свя­то­му Духу.

«и ныне:» — И ныне и прис­но, и во веки веков. Аминь.

Вни­ма­ние! В Псал­ти­ри каж­дая из кафизм — два­дца­ти частей, на кото­рые раз­де­ле­на Псал­тирь для чте­ния — делит­ся на три части, после каж­дой из кото­рых обыч­но напи­са­но: «Сла­ва:» (эти части поэто­му и назы­ва­ют­ся «Сла­ва­ми»). В этом (и толь­ко этом) слу­чае обо­зна­че­ние «Сла­ва:» заме­ня­ет сле­ду­ю­щие молитвословия:

Сла­ва Отцу, и Сыну, и Свя­то­му Духу, и ныне и прис­но, и во веки веков. Аминь.

Алли­лу­иа, алли­лу­иа, алли­лу­иа, сла­ва Тебе, Боже. (Три­жды)

Гос­по­ди, поми­луй. (Три­жды)

Сла­ва Отцу, и Сыну, и Свя­то­му Духу, и ныне и прис­но и во веки веков. Аминь.

«Алли­лу­иа» (Три­жды)Алли­лу­иа, алли­лу­иа, алли­лу­иа, сла­ва Тебе, Боже. (Три­жды)

«Три­свя­тое. По Отче наш» или «Три­свя­тое. Пре­свя­тая Тро­и­це… Отче наш…» — чита­ют­ся после­до­ва­тель­но молитвы:

Свя­тый Боже, Свя­тый Креп­кий, Свя­тый Без­смерт­ный, поми­луй нас. (Три­жды)

Сла­ва Отцу, и Сыну, и Свя­то­му Духу, и ныне и прис­но, и во веки веков. Аминь.

Пре­свя­тая Тро­и­це, поми­луй нас; Гос­по­ди, очи­сти гре­хи наша; Вла­ды­ко, про­сти без­за­ко­ния наша; Свя­тый, посе­ти и исце­ли немо­щи наша, имене Тво­е­го ради.

Гос­по­ди, поми­луй. (Три­жды)

Сла­ва Отцу, и Сыну, и Свя­то­му Духу, и ныне и прис­но, и во веки веков. Аминь.

Отче наш, Иже еси на Небе­сех, да свя­тит­ся имя Твое, да при­и­дет Цар­ствие Твое; да будет воля Твоя, яко на небе­си и на зем­ли. Хлеб наш насущ­ный даждь нам днесь; и оста­ви нам дол­ги наша, яко­же и мы остав­ля­ем долж­ни­ком нашим; и не вве­ди нас во иску­ше­ние, но изба­ви нас от лукаваго.

Сокра­ще­ние «При­и­ди­те, покло­ним­ся…» сле­ду­ет читать:

При­и­ди­те, покло­ним­ся Царе­ви наше­му Богу. (Поклон)

При­и­ди­те, покло­ним­ся и при­па­дем Хри­сту, Царе­ви наше­му Богу. (Поклон)

При­и­ди­те, покло­ним­ся и при­па­дем Само­му Хри­сту, Царе­ви и Богу наше­му. (Поклон).

Вме­сто Бого­ро­ди­чен обыч­но гово­рим: Пре­свя­тая Бого­ро­ди­це, спа­си нас, а вме­сто Тро­и­чен : Пре­свя­тая Тро­и­це, Боже наш, сла­ва Тебе, или Сла­ва Отцу и Сыну и Свя­то­му Духу.

Источник

Канон молебный ко Пресвятой Богородице

Богородичен в покаянном каноне что это. Смотреть фото Богородичен в покаянном каноне что это. Смотреть картинку Богородичен в покаянном каноне что это. Картинка про Богородичен в покаянном каноне что это. Фото Богородичен в покаянном каноне что это

Тропaрь Богородице, глас 4‑й

К Богоро́дице приле́жно ны́не притеце́м, гре́шнии и смире́ннии, и припаде́м, в покая́нии зову́ще из глу­би­ны́ души́: Влады́чице, помо­зи́, на ны́ милосе́рдовавши, потщи́ся, погиба́ем от мно́жества прегреше́ний, не отвра­ти́ Твоя́ рабы́ тщи́, Тя́ бо и еди́ну наде́жду и́мамы. (Два­жды)

Пере­вод: К Бого­ро­ди­це ныне усерд­но при­бег­нем мы, греш­ные и сми­рен­ные, и к Ней при­па­дем, в пока­я­нии взы­вая из глу­би­ны души: “Вла­ды­чи­ца, помо­ги, над нами сжа­лив­шись, поспе­ши, мы поги­ба­ем от мно­же­ства согре­ше­ний! Не отпу­сти Тво­их рабов ни с чем: ибо в Тебе име­ем мы един­ствен­ную надежду!”

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Сла­ва Отцу, и Сыну, и Свя­то­му Духу, и ныне, и все­гда, и во веки веков, аминь.

Богородичен

Н е умолчи́м нико­гда́, Богоро́дице, си́лы Твоя́ глаго́лати, недосто́йнии: а́ще бо Ты́ не бы предстоя́ла моля́щи, кто́ бы на́с избaвил от толи́ких бе́д, кто́ же бы сохрани́л до ны́не свобо́дны? Не отсту́пим, Влады́чице, от Тебе́: Твоя́ бо рабы́ спаса́еши при́сно от вся́ких лю́тых.

Не пре­кра­тим нико­гда, мы, недо­стой­ные, воз­ве­щать о могу­ще­стве Тво­ем, Бого­ро­ди­ца, ибо если бы Ты не защи­ща­ла нас Сво­и­ми молит­ва­ми, кто бы нас изба­вил от столь­ких бед, кто бы сохра­нил нас доныне сво­бод­ны­ми? Не отсту­пим, Вла­ды­чи­ца, от Тебя, ибо Ты все­гда спа­са­ешь рабов Тво­их от вся­ких бедствий.

Псалом 50

П оми́луй мя́, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, и по мно́жеству щедро́т Твои́х очи́сти беззако́ние мое́. Наипа́че омы́й мя́ от беззако́ния мое­го́, и от гре­ха́ мое­го́ очи́сти мя́; я́ко беззако́ние мое́ а́з зна́ю, и гре́х мо́й пре­до мно́ю е́сть вы́ну. Тебе́ еди́ному согреши́х и лука́вое пред Тобо́ю сотвори́х; я́ко да оправди́шися во словесе́х Твои́х, и победи́ши вне­гда́ суди́ти Ти́. Се́ бо, в беззако́ниих зача́т е́смь, и во гресе́х ро́ди мя́ ма́ти моя́. Се́ бо, и́стину возлюби́л еси́; безве́стная и та́йная прему́дрости Тво­ея́ яви́л ми́ еси́. Окропи́ши мя́ иссо́пом, и очи́щуся; омы́еши мя́, и па́че сне́га убелю́ся. Слу́ху мое­му́ да́си ра́дость и весе́лие; возра́дуются ко́сти смире́нныя. Отвра­ти́ лице́ Твое́ от гре́х мои́х и вся́ беззако́ния моя́ очи́сти. Се́рдце чи́сто сози́жди во мне́, Бо́же, и ду́х пра́в обно­ви́ во утро́бе мое́й. Не отве́ржи мене́ от лица́ Тво­е­го́ и Ду́ха Тво­е­го́ Свята́го не оты­ми́ от мене́. Возда́ждь ми́ ра́дость спасе́ния Тво­е­го́ и Ду́хом Влады́чним утвер­ди́ мя́. Научу́ беззако́нныя путе́м Твои́м, и нечести́вии к Тебе́ обратя́тся. Изба́ви мя́ от крове́й, Бо́же, Бо́же спасе́ния мое­го́; возра́дуется язы́к мо́й пра́вде Твое́й. Го́споди, устне́ мои́ отве́рзеши, и уста́ моя́ возвестя́т хва­лу́ Твою́. Я́ко а́ще бы восхоте́л еси́ же́ртвы, да́л бы́х у́бо: всесожже́ния не благоволи́ши. Же́ртва Бо́гу ду́х сокруше́н; се́рдце сокруше́нно и смире́нно Бо́г не уничижи́т. Убла­жи́, Го́споди, благоволе́нием Твои́м Сио́на, и да сози́ждутся сте́ны Иерусали́мския. Тогда́ благоволи́ши же́ртву пра́вды, возноше́ние и всесожига́емая; тогда́ возложа́т на олта́рь Тво́й тельцы́.

Поми­луй меня, Боже, по вели­кой мило­сти Тво­ей, и по мно­же­ству щед­рот Тво­их изгладь без­за­ко­ния мои. Мно­го­крат­но омой меня от без­за­ко­ния мое­го, и от гре­ха мое­го очи­сти меня, ибо без­за­ко­ния мои я сознаю, и грех мой все­гда пре­до мною. Тебе, Тебе еди­но­му согре­шил я и лука­вое пред оча­ми Тво­и­ми сде­лал, так что Ты пра­ве­ден в при­го­во­ре Тво­ем и чист в суде Тво­ем. Вот, я в без­за­ко­нии зачат, и во гре­хе роди­ла меня мать моя. Вот, Ты воз­лю­бил исти­ну в серд­це и внутрь меня явил мне муд­рость [Твою]. Окро­пи меня иссо­пом, и буду чист; омой меня, и буду белее сне­га. Дай мне услы­шать радость и весе­лие, и воз­ра­ду­ют­ся кости, Тобою сокру­шен­ные. Отвра­ти лице Твое от гре­хов моих и изгладь все без­за­ко­ния мои. Серд­це чистое сотво­ри во мне, Боже, и дух пра­вый обно­ви внут­ри меня. Не отверг­ни меня от лица Тво­е­го и Духа Тво­е­го Свя­та­го не отни­ми от меня. Воз­вра­ти мне радость спа­се­ния Тво­е­го и Духом вла­ды­че­ствен­ным утвер­ди меня. Научу без­за­кон­ных путям Тво­им, и нече­сти­вые к Тебе обра­тят­ся. Избавь меня от кро­вей, Боже, Боже спа­се­ния мое­го, и язык мой вос­хва­лит прав­ду Твою. Гос­по­ди! отвер­зи уста мои, и уста мои воз­ве­стят хва­лу Твою: ибо жерт­вы Ты не жела­ешь, – я дал бы ее; к все­со­жже­нию не бла­го­во­лишь. Жерт­ва Богу – дух сокру­шен­ный; серд­ца сокру­шен­но­го и сми­рен­но­го Ты не пре­зришь, Боже. Обла­го­де­тель­ствуй, [Гос­по­ди,] по бла­го­во­ле­нию Тво­е­му Сион; воз­двиг­ни сте­ны Иеру­са­ли­ма: тогда бла­го­угод­ны будут Тебе жерт­вы прав­ды, воз­но­ше­ние и все­со­жже­ние; тогда воз­ло­жат на алтарь Твой тельцов.

Канон. Творение Феостирикта монаха. Глас 8‑й. 1

Пе́снь 1.

Ирмо́с: В о́ду проше́д я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

По воде прой­дя, как по суше, и еги­пет­ско­го раз­вра­ще­ния избе­жав, изра­иль­тя­нин взы­вал: “Изба­ви­те­лю и Богу наше­му воспоем!”

Припе́в: П ресвята́я Богоро́дице, спа­си́ на́с. 2

М но́гими содержи́мь напа́стьми, к Тебе́ прибега́ю, спасе́ния иски́й: о Ма́ти Сло́ва и Де́во, от тя́жких и лю́тых мя́ спаси́.

Мно­же­ством иску­ше­ний томи­мый, к Тебе при­бе­гаю, спа­се­ния ища. О Матерь Сло­ва и Дева, от бед и несча­стий меня спаси!

П ресвята́я Богоро́дице, спа­си́ на́с.

С трасте́й мя́ смуща́ют прило́зи, мно́гаго уны́ния испо́лнити мою́ ду́шу; уми­ри́, Отрокови́це, тишино́ю Сы́на и Бо́га Тво­е­го́, Всенепоро́чная.

Стра­стей напа­де­ния меня сму­ща­ют, силь­ным уны­ни­ем напол­няя мою душу. Уми­ро­тво­ри ее, Отро­ко­ви­ца, тиши­ною Сына Тво­е­го и Бога, Всенепорочная.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Спа́са ро́ждшую Тя́ и Бо́га, молю́, Де́во, изба́витися ми́ лю́тых; к Тебе́ бо ны́не прибега́я, простира́ю и ду́шу и помышле́ние.

Сла­ва Отцу, и Сыну, и Свя­то­му Духу. Тебя, родив­шую Спа­си­те­ля и Бога, умо­ляю об избав­ле­нии меня от бед­ствий; ибо к Тебе, Дева, ныне при­бе­гая, про­сти­раю и душу, и помышление.

И ныне, и все­гда, и во веки веков, аминь. Меня, боля­ще­го телом и душою, удо­стой боже­ствен­но­го посе­ще­ния и попе­че­ния Тво­е­го, един­ствен­ная Бого­ма­терь, как бла­гая и Бла­го­го Родительница.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Н ебе́снаго кру́га Верхотво́рче Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утвер­ди́ в люб­ви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, еди́не Человеколю́бче.

Небес­но­го сво­да Созда­тель, Гос­по­ди, и Церк­ви Стро­и­тель, Ты меня утвер­ди в люб­ви к Тебе, пре­дел жела­ний, вер­ных утвер­жде­ние, еди­ный Человеколюбец.

П ресвята́я Богоро́дице, спа­си́ на́с.

П редста́тельство и покро́в жи́зни моея́ полага́ю Тя́, Богороди́тельнице Де́во: Ты́ мя́ окор­ми́ ко приста́нищу Тво­е­му́, благи́х вино́вна, ве́рных Утвержде́ние, еди́на Всепе́тая.

Защи­тою и покро­вом жиз­ни моей счи­таю я Тебя, Божия Роди­тель­ни­ца, Дева. Ты меня направь, как корм­чий, к при­ста­ни Тво­ей, Винов­ни­ца благ, вер­ных утвер­жде­ние, одна все­ми воспеваемая.

П ресвята́я Богоро́дице, спа­си́ на́с.

М олю́, Де́во, душе́вное смуще́ние и печа́ли моея́ бу́рю разори́ти: Ты́ бо, Богоневе́стная, Нача́льника тиши­ны́ Хри­ста́ роди­ла́ еси́, еди́на Пречи́стая.

Умо­ляю, Дева, смя­те­ние души и бурю мое­го уны­ния рас­се­ять, – Ты, ведь, Божия Неве­ста, зача­ла Началь­ни­ка тиши­ны Хри­ста, еди­ная всечистая.

Бла­го­де­те­ля родив­шая, благ Винов­ни­ка, бла­го­де­я­ния богат­ство всем исто­чи, ибо Ты всё можешь, как мощ­но­го силою Хри­ста родив­шая, в Боге блаженная.

Тяж­ки­ми неду­га­ми и болез­нен­ны­ми стра­да­ни­я­ми испы­ту­е­мо­му, Ты, Дева, мне помо­ги, ибо знаю я Тебя, Все­не­по­роч­ная, как исце­ле­ний сокро­вищ­ни­цу неис­то­щи­мую, неоскудевающую.

С паси́ от бед рабы́ Твоя́, Богоро́дице, я́ко вси по Бо́зе к Тебе́ прибега́ем, я́ко неруши́мей стене́ и предста́тельству.

Спа­си от бед рабов Тво­их, Бого­ро­ди­ца, ибо все мы после Бога к Тебе при­бе­га­ем, как к неру­ши­мой Стене и Заступнице.

П ри́зри благосе́рдием, всепе́тая Богоро́дице, на мое́ лю́тое теле­се́ озлобле́ние, и исце­ли́ души́ моея́ боле́знь.

Воз­зри бла­го­склон­но, Все­х­валь­ная Бого­ро­ди­ца, на тяж­кое тела мое­го стра­да­ние и исце­ли души моей скорбь.

Тропа́рь, гла́с 2‑й.

М оле́ние те́плое, и сте­на́ необори́мая, ми́лости исто́чниче, ми́рови прибе́жище, приле́жно вопие́м Ти́: Богоро́дице Влады́чице, пред­ва­ри́, и от бе́д изба́ви на́с, еди́на вско́ре предста́тельствующая.

Горя­чее Хода­тай­ство и Сте­на непри­ступ­ная, мило­сти Источ­ник, мiру При­бе­жи­ще! Мы усерд­но взы­ва­ем к Тебе: “Бого­ро­ди­ца Вла­ды­чи­ца, поспе­ши и от бед избавь нас, един­ствен­ная ско­рая Заступница!”

Пе́снь 4.

Ирмо́с: У слы́шах, Го́споди, смотре́ния Тво­е­го́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́, и просла́вих Твое́ Божество́.

Услы­шал я, Гос­по­ди, о таин­стве Тво­е­го про­мыс­ла, ура­зу­мел дела Твои, и про­сла­вил Твоё Божество.

П ресвята́я Богоро́дице, спа­си́ на́с.

С трасте́й мои́х смуще́ние, Ко́рмчию ро́ждшая Го́спода, и бу́рю ути­ши́ мои́х прегреше́ний, Богоневе́стная.

Успо­кой стра­стей моих вол­не­ние, Корм­че­го – Гос­по­да родив­шая, и бурю моих согре­ше­ний, Божия Невеста.

П ресвята́я Богоро́дице, спа­си́ на́с.

М илосе́рдия Тво­е­го́ бе́здну призыва́ющу пода́ждь ми́, Я́же Благосе́рдаго ро́ждшая, и Спа́са все́х пою́щих Тя́.

Мило­сер­дия Тво­е­го подай без­дну мне, о помо­щи взы­ва­ю­ще­му, Мило­серд­но­го Родив­шая и Спа­си­те­ля всех, вос­пе­ва­ю­щих Тебя.

П ресвята́я Богоро́дице, спа­си́ на́с.

Н аслажда́ющеся, Пречи́стая, Твои́х дарова́ний, благода́рственное воспева́ем пе́ние, ве́дуще Тя́ Богома́терь.

Насла­жда­ясь, Все­чи­стая, Тво­и­ми дара­ми, мы вос­пе­ва­ем бла­го­дар­ствен­ную песнь, зная Тебя, Богоматерь.

На одре болез­ни моей и немо­щи лежа­ще­му, помо­ги мне, Бого­ро­ди­ца, как любя­щая доб­ро, един­ствен­ная веч­но девственная.

Как надеж­ду, и утвер­жде­ние, и спа­се­ния сте­ну непо­ко­ле­би­мую, имея Тебя, все­п­ро­слав­лен­ная, мы от вся­ко­го затруд­не­ния избавляемся.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: П росве­ти́ на́с повеле́нии Твои́ми, Го́споди, и мы́шцею Твое́ю высо́кою Тво́й ми́р пода́ждь на́м, Человеколю́бче.

Про­све­ти нас пове­ле­ни­я­ми Тво­и­ми, Гос­по­ди, и рукою Тво­ею воз­не­сен­ною Твой мир подай нам, Человеколюбец.

П ресвята́я Богоро́дице, спа­си́ на́с.

И спо́лни, Чи́стая, весе́лия се́рдце мое́, Твою́ нетле́нную даю́щи ра́дость, весе́лия ро́ждшая Вино́внаго.

Испол­ни, Чистая, весе­льем серд­це моё, Твою неомра­чен­ную давая радость, родив­шая весе­лья Виновника.

П ресвята́я Богоро́дице, спа­си́ на́с.

И зба́ви на́с от бе́д, Богоро́дице Чи́стая, ве́чное ро́ждши Избавле́ние, и Ми́р, вся́к у́м преиму́щий.

Избавь нас от бед, Бого­ро­ди­ца чистая, родив­шая веч­ное избав­ле­ние и мир, вся­кий ум превосходящий.

Р азре­ши́ мглу́ прегреше́ний мои́х, Богоневе́сто, просвеще́нием Тво­ея́ све́тлости, Све́т ро́ждшая Боже́ственный и преве́чный.

Рас­сей согре­ше­ний моих мглу, Божия Неве­ста, све­том Тво­е­го сия­ния, Свет родив­шая боже­ствен­ный и предвечный.

Исце­ли, Чистая, души моей немощь, удо­сто­ив Тво­е­го посе­ще­ния, и здра­вие хода­тай­ством Тво­им подай мне.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: М оли́тву про­лию́ ко Го́споду, и Тому́ воз­ве­щу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися, и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, воз­ве­ди́ мя́.

Я про­лью молит­ву к Гос­по­ду и Ему воз­ве­щу печа­ли мои, ибо зол душа моя пре­ис­пол­ни­лась и жизнь моя ко аду при­бли­зи­лась, и молюсь я, как Иона: “От поги­бе­ли, Боже, изве­ди меня!”

П ресвята́я Богоро́дице, спа­си́ на́с.

С ме́рти и тли́ я́ко спа́сл е́сть, Са́м Ся́ изда́в сме́рти, тле́нием и сме́ртию мое́ есте­ство́ я́то бы́вшее, Де́во, моли́ Го́спода и Сы́на Тво­е­го́, враго́в злоде́йствия мя́ изба́вити.

П ресвята́я Богоро́дице, спа­си́ на́с.

П редста́тельницу Тя́ живо­та́ ве́м, и Храни́тельницу тве́рду, Де́во, и напа́стей реша́щу мол­вы́, и нало́ги бесо́в отгоня́ющу; и молю́ся все­гда́, от тли́ страсте́й мои́х изба́вити мя́.

Как Защит­ни­цу жиз­ни я знаю Тебя, и охра­ну вер­ней­шую, Дева, и рас­се­и­ва­ю­щую иску­ше­ний мно­же­ство, и зло­бу демо­нов про­го­ня­ю­щую, и молю Тебя все­гда от пагуб­ных стра­стей моих изба­вить меня.

Мы Тебя как сте­ну убе­жи­ща име­ем, и душ все­це­лое спа­се­ние, и про­стор в скор­бях, Отро­ко­ви­ца, и во све­те Тво­ём лику­ем все­гда. И ныне нас, о Вла­ды­чи­ца, от стра­стей и бед спаси.

На одре ныне в немо­щи лежу, и нет исце­ле­ния пло­ти моей; но Бога, и Спа­си­те­ля мира, и Изба­ви­те­ля от неду­гов родив­шая, Тебя, бла­гую, молю: от гибель­ных болез­ней (меня) воздвигни!

Конда́к, гла́с 6‑й.

П редста́тельство христиа́н непосты́дное, Хода́тайство ко Твор­цу́ непрело́жное, не пре́зри гре́шных моле́ний гла́сы, но пред­ва­ри́, я́ко Блага́я, на по́мощь на́с, ве́рно зову́щих Ти́: уско­ри́ на моли́тву, и потщи́ся на умоле́ние, предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя́.

Защи­та хри­сти­ан надеж­ная, Хода­тай­ство ко Твор­цу неиз­мен­ное! Молит­вен­ных голо­сов греш­ни­ков не пре­зри, но ско­ро при­ди, как Бла­гая, на помощь нам, с верою взы­ва­ю­щим Тебе: “Поспе­ши с заступ­ле­ни­ем и ускорь моле­ние, Бого­ро­ди­ца, все­гда защи­щая чту­щих Тебя!”

Другой кондак, (глас тот же)

Не и́мамы ины́я по́мощи, не и́мамы ины́я надеж­ды, раз­ве Тебе, Пре­чи­стая Дево. Ты нам помо­зи́, на Тебе наде­ем­ся, и Тобою хва́лимся, Твои́ бо есмы́ раби́, да не постыди́мся.

Не име­ем иной помо­щи, не име­ем иной надеж­ды, кро­ме Тебя, Вла­ды­чи­ца, Ты нам помо­ги, на Тебя наде­ем­ся и Тобою хва­лим­ся, ибо мы – Твои рабы; да не постыдимся!

Стихира, (глас тот же)

Не вве́ри мя чело­ве­че­ско­му пред­ста­тель­ству, Пресвята́я Влады́чице, но при­и­ми́ моле́ние раба́ Тво­е­го (рабы́ Тво­ей); скорбь бо обдержи́т мя. Терпе́ти не могу́ де́монскаго стреля́ния, покро́ва не и́мам, ниже́ где прибе́гну окая́нный, все­гда побежда́ем, и утеше́ния не и́мам, раз­ве Тебе, Влады́чице мира, упова́ние и предста́тельство ве́рных, не пре́зри моле́ние мое́, поле́зно сотвори́.

Не вве­ряй меня чело­ве­че­ско­му заступ­ле­нию, Пре­свя­тая Вла­ды­чи­ца, но при­ми моле­ние раба Тво­е­го: ибо скорбь объ­яла меня, не могу выно­сить стрел, демо­на­ми пущен­ных; защи­ты нет у меня и неку­да при­бег­нуть мне несчаст­но­му, со всех сто­рон бори­мо­му и не име­ю­ще­го уте­ше­ния, кро­ме Тебя. Вла­ды­чи­ца мiра, надеж­да и Заступ­ни­ца вер­ных, не пре­зри моле­ния мое­го, полез­ное мне сотвори!

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О т Иуде́и доше́дше о́троцы, в Вавило́не ино­гда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Из Иудеи при­шед­шие юно­ши в Вави­лоне неко­гда верою в Тро­и­цу попра­ли пла­мя печи, вос­пе­вая: “Боже отцов наших, бла­го­сло­вен Ты!”

П ресвята́я Богоро́дице, спа­си́ на́с.

Н а́ше спасе́ние я́коже восхоте́л еси́, Спа́се, устро́ити, во утро́бу Де́выя всели́лся еси́, Ю́же ми́ру Предста́тельницу показа́л еси́: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Наше спа­се­ние вос­хо­тев устро­ить, Ты, Спа­си­тель, все­лил­ся во чре­во Девы, Кото­рую Защит­ни­цей мiра явил. Боже отцов наших, бла­го­сло­вен Ты!

П ресвята́я Богоро́дице, спа­си́ на́с.

В оли́теля ми́лости, Его́же роди­ла́ еси́, Ма́ти Чи́стая, умо­ли́ изба́витися от прегреше́ний и душе́вных скве́рн ве́рою зову́щим: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Любя­ще­го мило­сер­дие, рож­ден­но­го Тобою, Матерь чистая, умо­ли, да изба­вим­ся от согре­ше­ний и душев­ных скверн мы, с верою взы­ва­ю­щие: “Боже отцов наших, бла­го­сло­вен Ты!”

Сокро­вищ­ни­цей спа­се­ния и источ­ни­ком бес­смер­тия явил Ты Тебя Родив­шую, и твер­ды­ней без­опас­ной, и две­рью пока­я­ния для взы­ва­ю­щих: “Боже отцов наших, бла­го­сло­вен Ты!”

Телес­ные немо­щи и душев­ные неду­ги, Божия Роди­тель­ни­ца, с любо­вью при­хо­дя­щих к покро­ву Тво­е­му боже­ствен­но­му, исце­лить бла­го­во­ли, Спа­си­те­ля Хри­ста нам родившая.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Ц аря́ Небе́снаго, Его́же пою́т во́и а́нгельстии, хвали́те и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Царя небес­но­го, Кото­ро­го вос­пе­ва­ют воин­ства Анге­лов, вос­пе­вай­те и пре­воз­но­си­те во все века.

П ресвята́я Богоро́дице, спа­си́ на́с.

П о́мощи я́же от Тебе́ тре́бующия не пре́зри, Де́во, пою́щия и превознося́щия Тя́ во ве́ки.

Помо­щи у Тебя про­ся­щих не пре­зри, Дева-Отро­ко­ви­ца, пою­щих и пре­воз­но­ся­щих Тебя вовеки.

П ресвята́я Богоро́дице, спа­си́ на́с.

Н еможе́ние души́ моея́ исцеля́еши, и теле́сныя боле́зни, Де́во, да Тя́ просла́влю, Чи́стая, во ве́ки.

Немо­щи души моей Ты вра­чу­ешь, и телес­ные стра­да­ния, Дева, что­бы я про­слав­лял Тебя, бла­го­дат­ную, (вове­ки).

Исце­ле­ния Ты обиль­но изли­ва­ешь с верою вос­пе­ва­ю­щим Тебя, Дева, и пре­воз­но­ся­щих непо­сти­жи­мое рож­де­ние Тобою Христа.

Иску­ше­ний при­сту­пы Ты отра­жа­ешь и стра­стей напа­де­ния, Дева, пото­му мы вос­пе­ва­ем Тебя во все века.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: В ои́стинну Богоро́дицу Тя́ испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.

Истин­но Бого­ро­ди­цей Тебя испо­ве­ду­ем мы, спа­сен­ные Тобою, Дева чистая, с сон­ма­ми бес­плот­ных Тебя величая.

П ресвята́я Богоро́дице, спа­си́ на́с.

Т о́ка сле́з мои́х не отврати́ся, Я́же от вся́каго лица́ вся́ку сле́зу отъе́мшаго, Де́во, Хри­ста́ ро́ждшая.

Слез моих пото­ка не отверг­ни, Дева, родив­шая Хри­ста, со вся­ко­го лица вся­кую сле­зу отершего.

П ресвята́я Богоро́дице, спа­си́ на́с.

Р а́дости мое́ се́рдце испо́лни, Де́во, Я́же ра́дости прие́мшая исполне́ние, грехо́вную печа́ль потребля́ющи.

Радо­стью моё серд­це испол­ни, Дева, радо­сти пол­но­ту при­няв­шая, печаль же гре­ха истребившая.

П ресвята́я Богоро́дице, спа­си́ на́с.

П риста́нище и предста́тельство к Тебе́ прибега́ющих бу́ди, Де́во, и сте­на́ неруши́мая, прибе́жище же и покро́в и весе́лие.

При­ста­ни­щем и защи­той соде­лай­ся, к Тебе при­бе­га­ю­щим, Дева, и сте­ною непо­ко­ле­би­мой, и убе­жи­щем, и покро­вом, и радостью.

Све­та Тво­е­го луча­ми оза­ри, Дева, мрак неве­де­ния про­го­няя, бла­го­го­вей­но Бого­ро­ди­цей Тебя исповедующих.

На месте стра­да­ния от болез­ни сми­рив­ше­го­ся, Дева, исце­ли, из немо­щи во здра­вие претворяя.

Стихиры, глас 2‑й

В ысшую небес и чист­шую свет­ло­стей сол­неч­ных, избaв­ль­шую нас от клят­вы, Вла­ды­чи­цу мира пес­нь­ми почтим.

Высо­чай­шую небес и чистей­шую сия­ний сол­неч­ных, изба­вив­шую нас от про­кля­тия Вла­ды­чи­цу мiра пес­но­пе­ни­я­ми почтим.

О т мно­гих моих гре­хов немо­щству­ет тело, немо­щству­ет и душа моя; к Тебе при­бе­гaю, Бла­годaт­ней, надеж­до нена­деж­ных, Ты ми помози.

От мно­гих гре­хов в немо­щи мое тело немощ­на и душа моя. К Тебе при­бе­гаю, Бла­го­дат­ной: Надеж­да без­на­деж­ных, Ты мне помоги!

В лады­чи­це и Мaти Избaви­те­ля, при­и­ми моле­ние недо­стой­ных раб Тво­их, да ходaтай­ству­е­ши к Рожд­ше­му­ся от Тебе; о, Вла­ды­чи­це мира, буди Ходaтаица!

Вла­ды­чи­ца и Матерь Иску­пи­те­ля! При­ми про­ше­ния недо­стой­ных рабов Тво­их о Тво­ем перед Рож­ден­ным от Тебя за нас хода­тай­стве. О Вла­ды­чи­ца мира, стань меж­ду нами Посредницей!

П оем при­леж­но Тебе песнь ныне, все­пе­той Бого­ро­ди­це, рaдост­но: со Пред­те­чею и все­ми свя­ты­ми моли, Бого­ро­ди­це, еже ущед­ри­ти ны.

Поем усерд­но ныне песнь Тебе, все­х­валь­ной Бого­ро­ди­це, радост­но: с Пред­те­чей и все­ми свя­ты­ми моли, Бого­ро­ди­ца, о мило­сти к нам.

В ся Анге­лов воин­ства, Пред­те­че Гос­по­день, апо­сто­лов дво­е­на­де­ся­ти­це, свя­тии вси с Бого­ро­ди­цею, сотво­ри­те молит­ву, во еже спа­сти­ся нам.

Все Анге­лов воин­ства, Пред­те­ча Гос­по­день, две­на­дцать Апо­сто­лов, свя­тые все с Бого­ро­ди­цею сотво­ри­те хода­тай­ство о спа­се­нии нашем!

Моли́тва ко Пресвято́й Богоро́дице

Ц ари́це моя́ преблага́я, Наде́ждо моя́ Богоро́дице, Прия́телище си́рых, и стра́нных Предста́тельнице, скорбя́щих Ра́досте, оби́димых Покрови́тельнице! Зри́ши мою́ беду́, зри́ши мою́ ско́рбь, помо­зи́ ми́ я́ко не́мощну, окор­ми́ мя́ я́ко стра́нна. Оби́ду мою́ ве́си, раз­ре­ши́ ту́, я́ко во́лиши: я́ко не и́мам ины́я по́мощи ра́зве Тебе́, ни ины́я Предста́тельницы, ни благи́я Уте́шительницы, то́кмо Тебе́, о Богома́ти; я́ко да сохрани́ши мя́ и покры́еши во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Цари­ца моя пре­б­ла­гая, Надеж­да моя, Бого­ро­ди­ца, при­ют сирот и стран­ни­ков защит­ни­ца, скор­бя­щих радость, оби­жен­ных покро­ви­тель­ни­ца! Видишь мою беду, видишь мою скорбь; помо­ги мне, как немощ­но­му, направь меня, как стран­ни­ка. Оби­ду мою зна­ешь: раз­ре­ши ее по Сво­ей воле. Ибо не имею я иной помо­щи, кро­ме Тебя, ни иной Защит­ни­цы, ни бла­гой Уте­ши­тель­ни­цы – толь­ко Тебя, о Бого­ма­терь: да сохра­нишь меня и защи­тишь во веки веков. Аминь.

Моли́тва ина́я ко Пресвято́й Богоро́дице

К кому́ возо­пию́, Влады́чице? К кому́ прибе́гну в го́рести мое́й, а́ще не к Тебе́, Цари́це Небе́сная? Кто́ пла́ч мо́й и воздыха́ние мое́ прии́мет, а́ще не Ты́, Пренепоро́чная, Наде́ждо христиа́н и Прибе́жище на́м гре́шным? Кто́ па́че Тебе́ в напа́стех защити́т? Услы́ши у́бо стена́ние мое́, и при­к­ло­ни́ у́хо Твое́ ко мне́, Влады́чице Ма́ти Бо́га мое­го́, и не пре́зри мене́, тре́бующаго Тво­ея́ по́мощи, и не отри́ни мене́ гре́шнаго. Вра­зу­ми́ и научи́ мя́, Цари́це Небе́сная; не отсту­пи́ от мене́, раба́ Тво­е­го́, Влады́чице, за ропта́ние мое́, но бу́ди мне́ Ма́ти и Засту́пница. Вруча́ю себе́ ми́лостивому покро́ву Тво­е­му́: при­ве­ди́ мя́ гре́шнаго к ти́хой и безмяте́жней жи́зни, да пла́чуся о гресе́х мои́х. К кому́ бо прибе́гну пови́нный а́з, а́ще не к Тебе́, упова́нию и прибе́жищу гре́шных, наде́ждою на неизрече́нную ми́лость Твою́ и щедро́ты Твоя́ окриля́емь? О Влады́чице Цари́це Небе́сная! Ты́ мне́ упова́ние и прибе́жище, покро́в и заступле́ние и по́мощь. Цари́це моя́ преблага́я и ско́рая Засту́пнице! Покры́й Твои́м хода́тайством моя́ прегреше́ния, защи­ти́ мене́ от вра́г ви́димых и неви́димых, умяг­чи́ серд­ца́ злы́х челове́к, возстаю́щих на мя́. О Ма́ти Го́спода мое­го́ Твор­ца́! Ты́ еси́ ко́рень де́вства и неувяда́емый цве́т чисто­ты́. О Богороди́тельнице! Ты́ пода́ждь ми́ по́мощь немощству́ющему плотски́ми страстьми́ и боле́знующему се́рдцем: еди́но бо Твое́ и с Тобо́ю Тво­е­го́ Сы́на и Бо́га на́шего и́мам заступле́ние, и Твои́м пречу́дным заступле́нием да изба́влюся от вся́кия беды́ и напа́сти, о пренепоро́чная и пресла́вная Бо́жия Ма́ти Мари́е. Те́мже со упова́нием глаго́лю и вопию́: ра́дуйся, Благода́тная, ра́дуйся, Обра́дованная, ра́дуйся, Преблагослове́нная, Госпо́дь с Тобо́ю.

К кому воз­зо­ву, Вла­ды­чи­ца? К кому при­бег­ну в горе­сти моей, если не к Тебе, Цари­ца небес­ная? Кто плач мой и воз­ды­ха­ние мое бла­го­склон­но при­мет, если не Ты, Пре­не­по­роч­ная, надеж­да хри­сти­ан и при­бе­жи­ще нам, греш­ным? Кто луч­ше Тебя в напа­стях защи­тит? Услышь же сте­на­ние мое и при­к­ло­ни ухо Твое ко мне, Вла­ды­чи­ца, Матерь Бога мое­го; и не пре­зри меня, нуж­да­ю­ще­го­ся в Тво­ей помо­щи, и не отринь меня, греш­но­го. Вра­зу­ми и научи меня, Цари­ца Небес­ная; не отсту­пи от меня, раба Тво­е­го, Вла­ды­чи­ца, за ропот мой, но будь мне Мате­рью и Заступ­ни­цей. Вру­чаю себя мило­сти­во­му покро­ви­тель­ству Тво­е­му: при­ве­ди меня, греш­но­го, к тихой и без­мя­теж­ной жиз­ни, дабы я пла­кал о гре­хах моих. Ибо к кому при­бег­ну я, винов­ный, если не к Тебе, упо­ва­нию и при­бе­жи­щу греш­ных, надеж­дой на неиз­ре­чен­ную милость Твою и щед­ро­ты Твои окры­ля­ясь? О Вла­ды­чи­ца, Цари­ца Небес­ная! Ты мне упо­ва­ние и при­бе­жи­ще, покров и заступ­ле­ние, и помощь. Цари­ца моя пре­б­ла­гая и ско­рая Заступ­ни­ца! Покрой Тво­им хода­тай­ством мои согре­ше­ния, защи­ти меня от вра­гов види­мых и неви­ди­мых; смяг­чи серд­ца злых людей, вос­ста­ю­щих на меня. О Матерь Гос­по­да, мое­го Твор­ца! Ты – корень дев­ства и неувя­да­е­мый цвет чисто­ты. О Божия Роди­тель­ни­ца! Ты подай мне помощь, немощ­но­му от плот­ских стра­стей и болез­ну­ю­ще­му серд­цем, ибо имею я одну Твою и с Тобою Сына Тво­е­го защи­ту; и да избав­люсь я Тво­им пре­чуд­ным заступ­ле­ни­ем от вся­кой беды и напа­сти, о пре­не­по­роч­ная и пре­слав­ная Божия Матерь Мария. Пото­му с надеж­дою воз­гла­шаю и взы­ваю: “Радуй­ся, Бла­го­дат­ная! Радуй­ся обра­до­ван­ная! Радуй­ся, пре­бла­го­сло­вен­ная, Гос­подь с Тобою!”

2 В кано­нах при­пев как молит­вен­ное воз­зва­ние про­из­но­сит­ся перед пер­вым и вто­рым (и тре­тьим, когда оно есть) тро­па­рем каж­дой пес­ни, но не чита­ет­ся перед тро­па­ря­ми, начи­на­ю­щим­ся со «Сла­ва Отцу и Сыну и Свя­то­му Духу» и «И ныне и прис­но и во веки веков. Аминь».

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *